Hej,

En tilbygning af mit hus er konstrueret på nedenstående måde. Jeg vil gerne høre med jer eksperter, om det ser korrekt udført ud:

Regnet udefra og ind:
1. Murbrok
2. Luftspalte
3. Asfaboard
4. Regler/isolering
5. Diff tæt papir
6. Byggeplade

Det jeg har hørt, er, at luftspalten er vigtig. Har inspiceret den udvendigt, og den findes nede mod grunden.

Tak på forhånd!

En meget god konstruktion.
Almindelig i lidt ældre huse.

Tak for svaret!

Jeg overvejer to ting.

Selve væggen ser ud til at fungere godt med hensyn til ventilation, men jeg vil gerne skifte byggepladerne (tretex) ud med gips. Dette for at lette kommende tapetsering. Kan dette medføre problemer, dvs. bliver væggen for tæt?

Jeg troede, at diff-papiret skulle ligge direkte indenfor asfaboarden, men det er måske korrekt, som det ligger nu, ifølge ovenstående?

Det almindelige i et hus er jo, at luften inde indeholder mere fugt end luften ude, så det er den fugtige indeluft man vil forhindre i at blive afkølet og kondensere inde i væggen, hvor den kan give anledning til skimmelsvampeskader. Derfor ligger diffusionsspærren på indersiden af isoleringen. Du burde altså ikke behøve at bekymre dig om, at væggen bliver for tæt, hvis du sætter en gipsplade på indersiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.