Hej! Jeg kan starte med at sige, at jeg er relativt ny til dette. Jeg satte en hylde op (bestående af en plade og 3 stk. konsoller) - hvor pladen er løs, man skal bore selv og skrue konsollerne fast på den.

Anyhow, jeg tænkte, at jeg monterer konsollerne først og derefter tegner, hvor der skal bores (gennem konsollernes huller). Efterfølgende var det måske bedre at bore og montere konsollerne først... Jeg brugte dog krydslaser og tænkte, at det alligevel ville blive super godt...

Men i alle tilfælde... så blev det ikke; pladen ligger ikke plant på alle konsoller. Den ligger på den tredje yderste og den første, men ikke midterste.

Behøver man bore igen eller kan man evt. løse det ved at lægge noget under, og i så fald hvad?

Tak på forhånd!

• Sort hylde monteret på væg med tre konsoller; hylde er ujævn, kun ligger plant på to af tre konsoller.
  • Sort hylde monteret på væg med tre konsoller; midterste konsol har en ujævn justering, hvilket får hylden til ikke at ligge helt vandret.
  • Sort hylde med tre metalbeslag installeres mod hvid væg; hylden ligger ujævnt mellem beslagene.
Ser ud som om du bare skal stramme skruen lidt mere, så hylden trækkes ned på konsollen. Hvad siger vaterpasset lige nu?

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson sagde:
Ser ud som om du bare skal stramme skruen lidt mere, så hyldeplanet trækkes ned på konsollen. Hvad siger vaterpasset i øjeblikket?
Vaterpasset viser, at det er plant. Men jeg har ikke boret huller til skruerne i hyldeplanet endnu, tænkte jeg ville gøre det bagefter:thinking:

Hvis det er plant, så læg en bakke imellem, så er det klaret. Konsollerne er vel ikke præcis ens.

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson sagde:
Om det är plant så lägg en bricka emellan då bara så är det klart. Konsolerna är vel ikke præcis ens.
Tak for hjælpen! Hvor kan man få fat i disse brickor?

Brikker findes i enhver hjemmefikserbutik.
Måske bliver det fint uden mellemlæg, når du skruer hyldeplanet fast og presser det ned mod konsollen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.