Hej! Jeg har et skur, der blev bygget fritstående og uisoleret i 70'erne. På et tidspunkt i 80'erne blev skuret bygget sammen med huset, og i rummet imellem blev der en ny indgang og entré til huset. I forbindelse med det blev skuret isoleret på en mildt sagt tvivlsom måde. Væggen mellem entré og skur ser sådan ud (set fra entréen):
Tapetseret spånplade
En slags grovskåret spiklægt
En slags presenning fastgjort mellem reglarne (ikke tæt)
45x95 regel + 95 mm glasuld
Spånplade.

På indersiden af denne væg i entréen sidder en elradiator. Da væggen ikke har været damptæt, har varm luft gået direkte igennem væggen og steget op mod taget indeni væggen og kondenseret mod en lignende "presenning", der lå OVENPÅ isoleringen i loftet mod taget og foldet ned mod væggen. Dette har resulteret i, at kondensvand er løbet ned i væggen. Lidt svært at forklare, men vedlægger billeder af væggen! Nu må jeg selvfølgelig udbedre dette på en eller anden måde. Min første tanke var at helt rive væggen af og derefter indsætte 95 mm stenuld, så dampspærre ind mod entréen som tapes med dampspærren i loftet, derefter 45 x 45 + isolering og gips. Så tænkte jeg måske at forlænge reglarne mod skursiden for at få ekstra isolering. Lyder dette fornuftigt, eller tænker jeg galt? Skuret er planen at isolere på ny og derefter holde 5-10 grader om vinteren. Er det dumt at have plast i væggen mod entréen i så fald? Den anden væg i skuret grænser op mod bryggerset. Opbygget på samme måde men ikke vandskadet, hvilket jeg synes er mærkeligt, da det ofte bliver fugtigt i bryggerset. Tanken er at udbedre den væg på samme måde som i entréen, hvis det fungerer. Kom gerne med idéer og forslag! Mvh

Væg mod gangen fra depotrum, med blottede trærammer og isolering, delvist dækket af blå plastik. Væg fra lager med synlig isolering og blå plastikdug. Væg mod gangen fra lageret, delvist afrevet isolering og blåt afdækningsplast.
Dette er altså væggen mod gangen, set fra opbevaringen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.