Y
Når jeg rev lidt vægplader ned, så havde jeg apparatdåser som sad fast i væggen, og kondensplasten var bag dåsen... men nu, nu har jeg jo fjernet en masse isolering, sat korte stykker træ, så nye dåser på disse.... er det meningen, at jeg skal trække plasten bag ved de korte stykker træ, eller gør man på en anden måde i dag? såsom udenpå, lave hul i plasten ved dåserne og tape eller noget?

Y
Åbnet ydervæg (fra indersiden af huset), kan røre ved isoleringen.

Sat kortling, og apparatdåser samt slange til disse...

Den plast der fandtes og skal findes...
*skal den bare trækkes lige over det hele
*eller skal plasten ligge mellem kortling+slange og isoleringen...

Tænkte om det måske står skrevet, at apparatdåser skal ligge udenpå plast af brandsynspunkt eller noget?

mange gange har man flyttet plasten en regelbredde ind i isoleringen for netop at undgå problemerne med punkteret plast, når man skal have ud dåser. så du vil have isolering både foran plast og bagved.

så væggen antager jeg ser ud sådan her indefra

plademateriale
---------
45regel med isolering imellem. også dåser og rør er her.
---------
plastlag
-----
stommregel type grov. måske 220regel med isolering imellem.
----------
vindpapp
-------
lægt
--------
lockpanel

ydersiden er kun et gæt, men du forstår måske princippet. dugpunktet vil være et sted midt i 220mm isoleringen.

C
To tredjedele af isoleringen skal være uden for plasten.

el_horn_1_smal.jpg

el_horn_2_smal.jpg

Y
Tak for billederne, der havde vi en som ikke var bange for at krympe rummene, til forskel fra millimeter-grædende mig som ikke har sat mine kortlinger udenpå, men indeni/mellem reglarne. :)

22mmpanel, vindpap, 45mm isolering, 18mm asfaboard, 142mm isolering, plast, vægplade

..

Senest redigeret:
Er væggen ekstra isoleret, Yrrol? Hvis ikke lød det som en lidt anderledes opbygning med asfa mellem isoleringslagene, som jeg blev nysgerrig på, om der var nogen ekstra finesse eller tanker med.

Normalt er det netop det 45 mm tykke isoleringslag, der plejer at ende inderst i rummet og uden for plasten og som man kan trække el i, dvs man mister ingen mm overhovedet.

Y
modulhus fra 1981. alt kom såhär fra fabrik.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.