Jeg fik totalt hjernetab i dag, da jeg skulle montere vindpapir. Troede jeg havde købt to ruller windy, men en af dem viste sig at være dampspærre. Det opdagede jeg dog ikke før, den sad oppe, da jeg åbenbart fik min læseevne tilbage.

Skal jeg gøre det om? (ville være ret nedtur, da 3 af 4 sider allerede har fået dampspærre og ventilationslister). Året rundt opvarmet attefallare sidder den på, og jeg skal have plast på indersiden. I badeværelsets ydervægge tænkte jeg dog have dampspærre, så det bliver i så fald dobbelt lag dampspærre dér.

• Ydervæg med monteret Monarvap Sd 5 dampbremse og trælægter på en bygning under konstruktion.
Rickard.
Riv og byt.

Senest redigeret:
  • Synes
1
  • Laddar…
Jeg har ikke de nødvendige kundskaber til at sige bu eller bæ til at lade det sidde.

Men fanden så irriterende for dig, at det står så lige frem i klartekst på lærredet :crysmile:

Kæmp videre :strong:

• Synes
Appendix
  • Laddar…
Tomture61
Dampbremsen er tættere end vindduken.
Vindduken lader fugt passere bedre end dampbremsen.

• Synes
Appendix
  • Laddar…
O olssono sagde:
Jeg fik totalt idéforladt i dag, da jeg skulle montere vindpap. Troede jeg havde købt to ruller windy, men en af dem viste sig at være dampbremse. Det tænkte jeg dog ikke på, før den var monteret, da jeg åbenbart fik min læseevne tilbage.

Skal jeg lave det om? (ville være ret sejt, da 3 ud af 4 sider allerede har fået dampbremse og ventileret lægte). Året rundt-opvarmet attefallhus sidder den på, og jeg skal have plast på indersiden. I badeværelsets ydervægge tænkte jeg dog at have dampbremse, så der bliver i så fald dobbelt lag dampbremse der.
Hvordan er det med dampbremsen, lader den lidt fugt passere i begge retninger, eller er den mere tæt i den ene retning?

Hvilken retning har du i så fald sat den på? Under alle omstændigheder har du nu en konstruktion, der lukker fugten inde i væggen. Det må betragtes som suboptimalt.

Rickard.
A andersmc sagde:
Hvordan er det med dampspærren, slipper den igennem lidt fugt begge veje, eller er den mere tæt på den ene vej?
Som jeg har forstået det, er det ikke sådan.

En dampspærre er mere end 10 gange så "damptæt" (ikke det rigtige ord) som en vinddug og 5 gange tættere end almindelig vindpap.

Sur men godt at du opdagede det nu og ikke når halve panelet var på. Du må skifte det ud, alt andet er galimatias og vil blive klassificeret som konstruktionsfejl.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.