Hej, jeg har ved et uheld købt stolper i forkerte dimensioner. De stolper, jeg købte, er 90x90, mens de justerbare sko jeg har købt til soklerne, er på 98mm mellem jernene, hvilket giver en ret stor sprække. Det nærmeste, jeg kan finde, er en stolpesko, der ligger på 96mm.

Jeg skal bygge en træterrasse på 23m2, er det nok at lægge en kile på den anden side af stolpen mod jernet? Hvordan ville I have gjort det?

Jeg havde lagt et fladjern på hver side 2,5mmx2=5mm
Det er en uskik at sælge trykte stolper, der måler 90mm, når alt andet er tilpasset til 95.

nimhed nimhed sagde:
Jeg havde lagt et fladjern på hver side 2,5mmx2=5mm
Det er en ulempe at sælge trykte stolper, der måler 90mm, når alt andet er tilpasset til 95.
Præcis hvorfor jeg ved en fejl købte netop 90mm:confused:

Jeg har besluttet at udskifte stolpestøtterne med mindre og save den del væk, der kommer i vejen

B boxbygg sagde:
Hej har råkat i stress købe stolper i forkert dimension. De stolper jeg købte er 90x90 mens de justerbare skoene jeg har købt til soklerne er på 98mm mellem jernene, det giver en ganske stor åbning. Det nærmeste jeg kan finde er en stolpesko som ligger på 96mm.

Jeg skal bygge en terrasse på 23m2, er det nok at lægge en kile på den anden side af stolpen mod jernet? Hvordan ville I have gjort det
Jeg ville bruge mellemlæg af plast
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/specialskruvar/mellanlagg-2000032394

Jeg havde beholdt balkskoene
Skruet fast stolperne med tre Essve WAF skruer. En fra hver side i overkanten og på én side i underkanten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.