Ja det er tilsvarende prisjagt, brug google translate :D

Er der nogen, der kender til et godt transportfirma, der transporterer mellem Polen-Sverige(Stockholm)? Det er køkken, hvidevarer og gulve, der skal transporteres.

Har skummet igennem tråden for at finde info om, hvor man bedst køber laminatgulv i Gdynia. Er der nogen, der har været der nylig og kan anbefale en eller nogle butikker? Har kun dagen til rådighed, så har ikke tid til at køre rundt. Søger enstavs klik-gulv i lysgrå eller eg. Priser?

Hej!

Hvor store mængder og hvilket fabrikat?

Har kigget en del på gulve og kan sige, at kvaliteten klart varierer, ligesom prisen.

Angie99 sagde:
Har skimmet tråden for at finde info om, hvor man bedst køber laminatgulv i Gdynia. Er der nogen, der har været der for nylig og kan anbefale en eller flere butikker? Har kun dagen til rådighed, så har ikke tid til at køre rundt. Søger et-stavs klik-gulv i lysegrå eller eg. Priser?

ScottStevens sagde:
Findes der nogen, der kender til et godt transportfirma, der transporterer mellem Polen-Sverige (Stockholm)? Det er køkken, hvidevarer og gulv, der skal transporteres.
Tjek med Eurosender. Skal selv købe radiatorer i Polen. De tager ca. 199Eur per EU palle

Jeg har planlagt at tage en rejse til polen 4-6Maj.
Jeg vil køre Uppsala > Karlskrona> Gdynia/Gdansk>Karlskrona>Uppsala.

Der er lasten plads tilbage i lastbilen for dem, der ønsker at hoppe på.

Kontakt mig på PM for mere info.

Har nogen købt trailer i Polen? Hvordan har I i så fald løst det med eksportregistrering på stedet?

Firmaet, man køber af, bør kunne pege på, hvor det nærmeste registreringskontor findes, så man kan tage dertil med kvittering og papir på vognen for at købe en eksportplade.
Herhjemme skal man sende papirer til transportstyrelsen, og så koster vejning + registrering ca. 2000 kr.

P Per_Eriksson sagde:
Firmaet man køber af bør kunne pege ud, hvor nærmeste registreringskontor findes, så må man tage dertil med kvittering og papir på vognen, så køber man en eksportplade.
Herhjemme må man sende papirerne til transportstyrelsen og så koster vejning + registrering ca 2000kr.
Jeg har tidligere hentet bil i Tyskland, og der gik alt glat, men jeg har på fornemmelsen, at det kan være mere kompliceret at ordne eksportplader på stedet i Polen. Er min bekymring overdrevet? Har nogen her egen erfaring med dette?

Der har de gange, jeg har købt trailer, været mindst én i personalet på trafikskontoret, der kunne engelsk, men forbered dig på at skulle ordne lidt sproglige misforståelser på blanketterne, og afsæt 3-4 timer, for der kan være lange køer, og man har en kø til hvert trin.

Så er det sådan, at man skal "købe" traileren og få en kvittering, derefter tage til kontoret og igen tilbage til sælgeren, når man har fået nummerpladen, for de må ikke lade den gå uden nummerplade monteret.

P Per_Eriksson sagde:
Det har de gange jeg har købt trailer der har været mindst en i personalet på trafikkontoret der kunne engelsk men forbered dig på at knokle lidt med sprogforbistringer på blanketterne og sæt 3-4 timer af for der kan være lange køer og man har en kø for hvert trin.

Så er det sådan at man skal "købe" traileren og få kvittering, så køre til kontoret og igen tilbage til sælgeren når man har fået nummerpladen for de må ikke lade den køre uden nummerplade monteret.
Du har gjort det flere gange altså? Kan du muligvis anbefale en forhandler og/eller trailer?

Hvilken type vogn og hvor i Polen skal du?
Første gang købte jeg det billigste skidt, jeg fandt nær IKEA, fordi jeg ville maksimere lastkapaciteten på hjemvejen, anden gang en mere "svensk" trailer, ladtrailer med gitterindsats og presenning i størrelse for at kunne laste byggeskiver, da fra https://przyczepygd.pl/

P Per_Eriksson sagde:
Hvilken type vogn og hvor i Polen skal du hen?
Første gang købte jeg det billigste bras, jeg fandt i nærheden af IKEA, fordi jeg ville maksimere lasteevnen på hjemturen, anden gang en mere "svensk" trailer, ladvogn med gitter og presenning i størrelse til at kunne laste bygningsplader fra [link]
Det var præcis, hvad jeg ledte efter. De har jo endda lidt info på svensk. Mange tak!

Jeg har tænkt mig at købe en større entreprenørvogn og kan lige så godt gøre det i Gdansk, når jeg alligevel skal derhen og hente materialer.

Hvilken vogn købte du, og er du tilfreds?

Vi har handlet meget af bulkemateriale fra Estland til priser, der er mellem 40-80% lavere end i Sverige. Transport til det nordlige Mälardalen koster ca. 100 euro/palle. Køber man mere, plejer fragten pr. palle at falde. Har også købt en del snedkerier fra Litauen til gode priser og med fremragende kvalitet.

• Synes
Mattias_Jo1
  • Laddar…
R RoffeN sagde:
Vi har handlet mye av bulkmaterial fra Estland til priser som ligger mellem 40-80% lavere end i Sverige. Transport til det nordlige Mälardalen koster ca. 100euro/palle. Køber man mere, plejer fragten per palle at falde. Har også købt nogle snedkerier fra Litauen til gode priser og med fremragende kvalitet.
Hvilket fragtfirma? Overvejer at købe radiatorer. Men man skal vist selv arrangere fragt, da jeg har tjekket med virksomheden, der sælger.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.