343,053 læst ·
410 svar
343k læst
410 svar
Købe byggematerialer i udlandet
Jeg har ledt efter vinduer og døre rundt om Østersøen. Døre har været svære at finde, så dem har jeg købt fra Sverige. Jeg har været ude efter en almindelig hvid dør med spejle.Ewald sagde:

Men i princippet har alle døre, jeg har fundet, været hyperdesignede ting, der er umuligt grimme.
Vinduer har jeg fået et rigtig godt tilbud på ca. 25 vinduer og en glasparti med skydedøre.
Veka alphaline v90+ fra et Polsk firma.
Eks.
4stk 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beregning)
11 400 kr
Senest redigeret:
JULA er delvist meget billigere end tyske/ østrigske byggemarkeder når det kommer til udvalgte værktøj/ ting.
Købte f.eks. en Meec grensav for 399 SEK (ord. pris: 999 SEK) hos JULA i Halmstad. Synes det er en meget god pris!
JULA har altid noget special tilbud når jeg er i Sverige
. Og altid lige de ting som jeg har brug for. I juli var det f.eks. en markpostkasse ...
Købte f.eks. en Meec grensav for 399 SEK (ord. pris: 999 SEK) hos JULA i Halmstad. Synes det er en meget god pris!
JULA har altid noget special tilbud når jeg er i Sverige
Medlem
· Västra Götaland
· 33 indlæg
Må man spørge hvilket firma i Polen du fik de priser fra?KjellT sagde:Jeg har letat efter vinduer og døre rundt om Østersøen. Døre har været svært at finde så det har jeg købt fra Sverige. Jeg har været ude efter en almindelig hvid dør med spejle.
[billede]
Men i princippet alle døre jeg har fundet har været hyperdesignede ting som er umuligt grimme.
Vinduer jeg har fået et rigtig godt tilbud på ca. 25 vinduer og en glasparti med skydedøre.
Veka alphaline v90+ fra et Polsk firma.
Ex.
4st 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beregning)
11 400 kr
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Det er tungt og voluminøst, så jeg har svært ved at se, at det ville betale sig, medmindre det er større mængder eller en særlig træsort.
Med hensyn til døre havde jeg e-mail-kontakt med et polsk firma, der henviste til deres forhandler i Sverige - Ekstrands. Men nu har jeg været i kontakt med Harmoni doors uden for Västerås, som ser ud til at have gode priser. Det er principielt det samme som Diplomat, men billigere.
Har bestilt to yderdøre 9x20 af denne type http://harmonidorrar.se/product/127-lottorp.html hvor prisen var 2996 kr. Tænkte have dem til det varmbonede lager.
Venter på tilbud på indvendige døre og flere yderdøre.
http://harmonidorrar.se/product/11-almhult-3-spegel.html ser vel ud omtrent som det, du søger KjellT.
Har bestilt to yderdøre 9x20 af denne type http://harmonidorrar.se/product/127-lottorp.html hvor prisen var 2996 kr. Tænkte have dem til det varmbonede lager.
Venter på tilbud på indvendige døre og flere yderdøre.
http://harmonidorrar.se/product/11-almhult-3-spegel.html ser vel ud omtrent som det, du søger KjellT.
Døre fandt jeg til sidst lokalt til gode priser.
Vi kan dog ikke lide formpressede døre, da de føles for lette. Samme leverandørs Fagerhult serie er den type, vi har fundet og bestilt lokalt for 1490:- (9/21) og 1790:- (10/21), karme koster yderligere 590:- (118mm)
Vi kan dog ikke lide formpressede døre, da de føles for lette. Samme leverandørs Fagerhult serie er den type, vi har fundet og bestilt lokalt for 1490:- (9/21) og 1790:- (10/21), karme koster yderligere 590:- (118mm)
Solceller .... hmm ... beskæftiger mig ikke så meget med solceller lige nu ... kun når det kommer til vurderinger af rentabiliteten ... om det kan betale sig med solceller .... har et lille "off-grid" anlæg hjemme i garagen. Har haft det for at teste lidt osv. ....
Er nyt medlem her.
Vi har tænkt os at handle fra udlandet (Polen, Letland, Estland osv.) men interessen for Polen er høj priory.
Tanken er, at vi skal finde en god leverandør, der sælger Armeringsstål i materialet K500C-T. Men spørgsmålet er, om der overhovedet findes en leverandør, der sælger armeringsstål i K500C-T eller tilsvarende materiale?
Eller har vi en svensk virksomhed, der håndterer sådan noget herfra, dvs. bestiller til indenlandske virksomheder med de ønskemål, man har? Derefter kommer vi også til at handle en masse køkkenmateriale, stort set alt til fundamentet.
Hvis I har noget at dele med os, ville jeg være meget taknemmelig for at tjekke det ud, inden jeg tager ned og undersøger.
Tak for svar.
Vi har tænkt os at handle fra udlandet (Polen, Letland, Estland osv.) men interessen for Polen er høj priory.
Tanken er, at vi skal finde en god leverandør, der sælger Armeringsstål i materialet K500C-T. Men spørgsmålet er, om der overhovedet findes en leverandør, der sælger armeringsstål i K500C-T eller tilsvarende materiale?
Eller har vi en svensk virksomhed, der håndterer sådan noget herfra, dvs. bestiller til indenlandske virksomheder med de ønskemål, man har? Derefter kommer vi også til at handle en masse køkkenmateriale, stort set alt til fundamentet.
Hvis I har noget at dele med os, ville jeg være meget taknemmelig for at tjekke det ud, inden jeg tager ned og undersøger.
Tak for svar.
Nogen der kan give et billede af, hvordan det ser ud nu til dags med priserne i f.eks. Polen?
Ikea er jo grusomt meget billigere, men hvordan er det med fliser/klinker, badeværelsesartikler, findes der noget andet polsk firma, der fremstiller/sælger køkkener, som er endnu billigere end Ikea? og med bedre kvalitet :/
Ikea er jo grusomt meget billigere, men hvordan er det med fliser/klinker, badeværelsesartikler, findes der noget andet polsk firma, der fremstiller/sælger køkkener, som er endnu billigere end Ikea? og med bedre kvalitet :/
Vennen fik et dyrere omkostningsforslag på et HTH i Polen end i Sverige baseret på samme tegning.. :/ kronen er ikke direkte gunstig i denne situation..MiniMii sagde: