Er der virkelig ingen, der har sammenlignet priserne i Estland/Letland/Litauen/Polen/Tyskland?

Vi tager afsted om et par uger, men det føles jo lidt unødvendigt at skulle rejse rundt imellem alle disse lande for at finde det land, der er billigst.....det nemmeste ville være, hvis man kunne få at vide på forhånd, hvilket land der har de billigste FLISER / KLINKER / PARKET / KØKKEN / HVIDEVARER, af disse lande.

Eller er det sådan, at prisforskellene mellem disse lande er så små, at det ikke spiller nogen rolle, hvilket land man tager til?

Jesca_j sagde:
Er der virkelig ingen, der har sammenlignet priserne i Estland/Lettland/Litauen/Polen/Tyskland?
Hej igen

Jeg kan ikke finde linksene (omformateret computer :() men da jeg kiggede rundt på polske hjemmesider, havde de materialer, der i gennemsnit var 50% billigere sammenlignet med Sverige. Og da havde jeg surfet rundt i Polen i et halvt år. Da jeg nåede frem til det, nøjedes jeg med det og undersøgte ikke videre, hvordan de polske priser stod mod de lettiske, estiske og litauiske. Tyskland blev udelukket ret hurtigt, da de tilsyneladende køber en del fra netop Polen.

Min bekendte, Robert Rildmar, som var min tolk, da jeg var i Polen, vil i øvrigt få nogle "smagsprøver/vareprøver" fra Polen snart. Jer, der er interesseret i evt. indkøb fra Polen, kan besøge hans hjemmeside http://www.rildmar.se og kontakte ham.

Said

I dag har jeg været ude og købe Balt-fraktaren!!
(VW-bus model -89) ;D

Så om en eller to uger bærer det af sted østover via Kapellskär til Paldiski (Estland) for evt. rundtur via Letland, Litauen og Polen, hvis ingen lykkes med at finde sammenligningspriser mellem landene inden!

Jesca_j sagde:
I dag har jeg været og købt Balt-fraktaren!!
(VW-bus model -89)  ;D

Så om en eller to uger går turen østpå via Kapellskär til Paldiski (Estland) for evt. rundtur via Letland, Litauen og Polen, hvis ingen lykkes med at finde sammenligningspriser mellem landene inden!
Kig gerne på www.wood-me.com og søg på det, du skal købe, du kan søge på hvert land, du finder alt fra friggebodar til færdige huse, maskiner, badetønder etc
Held og lykke og send mig gerne en e-mail
Mvh
Göthe

• Synes
Marccap
  • Laddar…
Polen er det, der tiltrækker for vores del (geografi, I ved...). Men hvordan i alverden bærer man sig ad med at tale med folk i Polen? Det ville jo være praktisk at "forberede" lidt inden man tager af sted og tage nogle kontakter. Er der ikke nogen, der har en polsk slægtning, som kan sælge lidt konsulenttjenester som telefonist til mig?

For øvrigt kan jeg jo meddele, at jeg har været inde på IKEAs hjemmeside i Polen og kigget på køkkener. De er cirka 50% billigere, og de burde jo være nogenlunde det samme, synes jeg.

For dem der er interesserede i at købe FRANKE køkkenvaske, findes de polske priser på www.franke.pl

Fandt disse hjemmesider i Estland.

http://www.ehituseabc.ee/

http://www.puumarket.ee/ (tunge byggemtrl)

Selv ledte jeg efter letbetong, og for dem der har brug for meget, kan man købe direkte fra fabrikken i Estland (så længe det varer...).

-AU

Hvilken fabrik da ?!? Lyder meget interessant ! Behøver 280 m2 365-400mm, helst stående element. Ved du om de har stående vægelement eller bare blok ?

Husbyggarn sagde:
Boede alle seks nætter på [link] , ulempen var at det lå lidt uden for byen, men fordelene overvejede: 1)Bare det at slippe for at spilde energi på at finde et nyt frisk sted for samme penge (130zl/nat) 2) Indhegnet område med parkering til bil og trailer!
Tak for tipset! :D

Husbyggarn:

Kiggede I på hvidevarer? Hvilke mærker fandtes og hvordan lå priserne?
Hvilken færge tog I og hvad kostede den?

MrMagic sagde:
Hvilken fabrik da ?!? Lyder meget interessant ! Behøver 280 m2 365-400mm, helst stående element. Ved du om de har stående vægelement eller kun blokke ?
Fabrikken hedder, Aeroc

www.aeroc.ee

De har kun "blokke" ikke elementer (mig bekendt)

Mere info kan du få fra Andreas Kalvik

andres.kalvik@aeroc.ee

-AU

Hej,

Det eneste problem med at handle i Polen lader til at være garantier. Jeg talte med Gorenje i Polen, og de sagde, at der skulle være garanti, som kunne udnyttes i Sverige, men sagde også, at jeg er nødt til at ringe og tjekke med den svenske Gorenje. Så jeg gjorde det, og de sagde, at garantien kun gælder i det land, som produktet er købt i.
Mon de sagde det kun for at de vil sælge ting i Sverige?
Er der nogen, der ved noget mere om garantier.

Tak og god weekend!
/N

De store mærker plejer at have "verdensgaranti", dvs. gælder i alle lande. Dog kan det jo være, at agenturet i et bestemt land ikke går igennem et producent-ejet firma, og da vil de jo klart ikke håndtere "andres" garantier.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.