17,877 læst ·
56 svar
18k læst
56 svar
købe byggematerialer i udlandet?
HejIdefix sagde:
Kig på www.wood-me.com og søg på hvad du vil samt hvilke lande, priser får du hurtigt når det gælder Baltikum
;D
Har fundet et godt fragtfirmablofeldt sagde:
www.hrx.se tjek gerne med priser, har bekendte som var meget tilfredse
Kanon tråd....
Man bygger jo selv hus i løsvirke i nYnäshamn og dum som man er så har jeg endnu ikke fattet at det går at tage færgen til Polen
Men nu tænkte jeg tage fat i det, nu når det begynder at blive tid til hvidevarer fliser/klinker/gulve osv osv..
Er der nogen som har eller kan finde en god butik rundt Gdansk som sælger hvidevarer?
//
Nicklas
Man bygger jo selv hus i løsvirke i nYnäshamn og dum som man er så har jeg endnu ikke fattet at det går at tage færgen til Polen
Men nu tænkte jeg tage fat i det, nu når det begynder at blive tid til hvidevarer fliser/klinker/gulve osv osv..
Er der nogen som har eller kan finde en god butik rundt Gdansk som sælger hvidevarer?
//
Nicklas
8) Jo, sådan fungerer det.Plumber_boy sagde:
1. Du skal have et firma, der er momsregistreret.
2. Det udenlandske firma, du handler med, skal også være momsregistreret (=skatteregistreret) i sit hjemland.
3. De har da et såkaldt VAT-nummer. I f.eks. Polen begynder nummeret med PL + 10 cifre.
4. Når du har fået deres VAT-nummer, skal du tjekke det via internettet på VIES (VAT Information Exchange System), så det er et gyldigt nummer, du har fået.
5. Når de så fakturerer dig, skal de ikke lægge nogen moms til prisen.
6. Du rapporterer derefter kvartalsvis til skattemyndigheden de VAT-numre, du har handlet med, og til hvor stort et beløb.
:
Immobil du skrev
Hvordan får du fakturaen da, eller mener du et kontantkvittering uden moms.
Eller mener du, at du skal få en faktura til firmaet i Sverige.
Og hvordan bliver betalingen så. Før levering eller efter levering.
Hvad gør skattemyndigheden så? Intet eller debiterer svensk moms?
Hvis du er nede i Polen, skal du vel betale der, ikke sandt?
Hvordan får du fakturaen da, eller mener du et kontantkvittering uden moms.
Eller mener du, at du skal få en faktura til firmaet i Sverige.
Og hvordan bliver betalingen så. Før levering eller efter levering.
Er det dig som privatperson, eller er det firmaet, der skal indrapportere til skattemyndigheden.
Hvad gør skattemyndigheden så? Intet eller debiterer svensk moms?
Nu er det sådan, at jeg mest handler med Tyskland, men reglerne er de samme for alle EU-landene.MP sagde:
Når jeg handler, så gør jeg det mod faktura, som sendes til mig, når varen er leveret.
Kontantkøb har jeg endnu ikke testet, men det burde fungere på samme måde. D.v.s. de skal ikke debitere mig landets moms.
Min virksomhed indberetter indkøbene til Skattemyndighederne. De kontrollerer sandsynligvis kun, om jeg har angivet gyldige VAT-numre, for ofte hører jeg ikke mere fra dem. Nogen dansk moms kan de ihvertfald ikke debitere.
:
Flere spørgsmål? ???
Øv, der bliver ikke nogen svensk moms på købet, og selvfølgelig har jeg så ikke nogen moms at trække fra.Plumber_boy sagde:
Men når jeg sælger varen videre (i Sverige) skal jeg pålægge den svenske moms.
Jo selvfølgelig, hvis jeg sælger varen, skal moms beregnes på både varen og mit beskedne påslag (=fortjeneste). Men jeg er jo ikke tvunget til at sælge den. Jeg kan jo stille varen til rådighed for en kunde som vareprøve.Plumber_boy sagde:
:
Her har I en side fra Tyskland, hvor I kan bestille designede WC, badekar, blandere for ca. ½ priset. Har ikke testet den endnu, men som det ser ud på siden, så leverer de hjem til lille Sverige 
Gå ind her så kan man få hjælp http://www.polskabyggvaror.se/
Gå ind her så kan man få hjælp http://www.polskabyggvaror.se/
Min erfaring er, at man ikke kan medbringe tilstrækkeligt tunge genstande som fliser, parket mm i en personbil med trailer for at få nogen reel rentabilitet i det, når man har fratrukket rejser, ophold, mad mm. Det er derimod forskel på visse lettere ting. En anden vigtig faktor er kvalitet! jeg tør nok sværge på, at den russiske/polske isolering fx IKKE giver samme isoleringsværdi i samme tykkelse som den svenske modpart. Hvad angår polske vinduer, er der flere "importører" i Danmark, og min erfaring er, at vi med virksomheds-rabatter i øvrigt betaler lige så lidt for vinduet fra en importør herhjemme, som vi ville gøre direkte i Polen... Naturligvis kommer sagen i et andet lys, hvis man skal have store mængder af noget, så man kan fylde en eller flere containere og sende hertil.
Klik her for at svare