Husbyggarn sagde:
(polenresan bokad för egen del, åker i slutet av juli med nynäshamnfärjan för kombinerad semester- och inköpsresa!)
Hej

Vet du exakt vart du ska??
Pratar du polska??
Det underlättar väldigt mycket om du har kollat upp vart du ska, vad du ska titta på osv.
När jag var nere för en månad sedan hade jag med mig en kollega som kan polska. Vi var där bara sex timmar men eftersom han kan språket och vi visste på ett ungefär vart vi skulle gav denna sextimmars resa betydligt mer än jag förväntade mig. Vi åkte inte ner för att handla utan mest för att "kolla läget". Min nästa resa kommer att bli i höst och då kommer jag att veta vart jag ska åka, ungefär vad sakerna kostar osv. Då blir det skåpbil med släp.
Visst kan man åka ner och leta själv men man hittar inte många som pratar engelska. Kanske tyska fungerar bättre men det tror jag inte.

Mer finns att läsa på hemsidan:
http://www.33rpm.nu/hammarbacken/Sidor/bygget.html

längst ner

kolla även in lite bilder

Said

Nogen der har et link til en Polsk byggemateriale- eller flisehandler?

Altså....jeg kiggede på "Praktiker" reklamebladet, og det ser jo ikke overhovedet så billigt ud, som jeg havde troet......de billigere klinker kostede ~30Euro/kvm.....det kan man jo finde overalt i Sverige....laminatgulv koster omkring 24Euro.....lyder heller ikke billigt....hmmm....

EDIT: Eller er det nogen slags polsk valuta i annoncerne? En almindelig plæneklipper kan vel ikke koste 1100Euro?

Læste netop dette:

priserne er angivet i Polsk valuta, zloty.
(1 zloty = ca 2 SEK)

Nogen der ved om "Einhell" er et godt mærke på elværktøj?

Einhell er et tysk lavprismærke. Kvalitetsmæssigt synes jeg, at det er helt OK i forhold til prisen! ;)

IFK sagde:
Nogen der har et link til en Polsk byggemateriale- eller fliseforhandler?

Hej
Her kommer et link hvor I kan købe byggemtr til rimelige priser, alle byggemateriale forhandlere i Baltikum er seriøse da de vil eksportere. www.wood-me.com der kan I søge på engelsk fra byggemtr til færdige huse
Mvh
Swede

Hvilken Kanonlänk !! Mange tak for den !!!

Hej!
Ny her - skal bygge nyt. Planlægger at skaffe div. materialer i Polen. Nogen der ved en smart måde at få tingene hjem, typisk hvidevarer, ikea-køkken, garderober men også klinker mm? Leje en lille lastbil selv eller findes der et transportfirma?

F
Said sagde:
Hej

Så nu har man været i Polen og kigget. Det blev sådan her:

Færge fra Nynäshamn 24/5 kl. 18:00. Fremme i Gdansk kl. 12:00 næste dag.
Et møde med forhandleren af letbeton. Et middelaldrende par, som var meget gæstfri og rare. De var begge uddannede ingeniører og havde lang erfaring i branchen.
Ville ikke engang have håndpenge for bestillingen, og de kørte os rundt til et par steder.
Havde nogle bemærkninger til bestillingen af arbejdsredskaberne. De mente, jeg havde bestilt for meget af noget og for lidt af andet.
Efter en time eller så kom to håndværkere med erfaring indenfor byggeri i letbeton. Jeg havde nogle spørgsmål om arbejdsprocessen, og de havde nogle meget værdifulde tips og forslag. De ville også komme ind med et tilbud for pudsning af huset.
Fik du noget tilbud til sidst for puds af huset? Vi er nemlig inde på samme tanker som dig.

mvh

fredrik_o_sara sagde:
Fik du nogen tilbud til sidst for pudsning af huset? Vi er nemlig inde på de samme tanker som dig.

mvh
Hej

Nej, ikke endnu.
Derimod talte jeg med en polsk "bygger" her i Sverige, og han nævnte cirka 4000:-/uge /person. Han mente, at det var tilstrækkeligt med to personer, og at de kunne klare det på en uge (200 m2).
Altså 8000:-
Derudover kommer materiale (ingen aning om hvor meget), stillads samt maskiner.

Eftersom jeg ikke har haft tid til at undersøge disse priser, bør du måske tage dem med et gran salt.

Said

andypandy sagde:
Praktiker - polen-gdansk
[link]
Kig på billedet... står der ikke "transport gratis"??
På svensk altså! Transporterer Praktiker ting til Sverige?

Er der nogen, der har været der og kan fortælle, hvad det drejer sig om.
(anders, som er interesseret i 100-130 kvm flot og billig belægningssten)
Kan det måske være sådan, at ordet findes i både polsk og svensk måske :)

Hej

Har læst en hel del i forummet om byggematerialer i bl.a Polen, Estland og Letland. Men har ikke set noget om priser på vinduer. Er der nogen, der har købt vinduer i disse lande?? Eller har tips om nogle hjemmesider ???

:o Wow, handle i Tyskland/Polen er præcis hvad jeg har overvejet, og så finder man sådan en "guldtråd". Massemængde info. at grave igennem.

Tak for det ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.