major_tom major_tom sagde:
fliser og klinker findes bl.a. hos Castorama og Leroy Merlin. Derudover findes der selvfølgelig en mængde lokale butikker, som ikke er kæder på samme måde, så man må gøre det på den gammeldags måde: køre rundt og sammenligne.

Jeg var inde på at købe byggematerialer fra Polen, inkl. Ikeakøkken, før jeg gik i gang med min renovering. Men det endte med, at jeg gjorde alt lidt efter lidt og købte fra lokale butikker. Men ved man på forhånd, hvad man skal have, så kan man spare en del. Netop Castorama og Leroy Merlin har jeg fået anbefalet af en polsk bekendt.
Tak, ja jeg har også hørt godt om netop disse 2 butikker:)

MrJay MrJay sagde:
Købte køkkenet til vores lejlighed på IKEA i Polen, hvidevarerne inkl. kogeplade på Media Markt og Euro samt fliser og panel på Obi. Alle disse butikker ligger inden for 200m radius fra hinanden i Gdansk, Obi ligger halvvejs mellem havnen og butikkerne, hvilket var rart. tak for tips

Jeg sparede ca. 50.000kr ved at handle der, fliser, fugemasse m.m. ligger på cirka en tredjedel af prisen her, og udvalget er bedre i Polen.

Hvidevarerne betalte jeg for på forhånd via en ven, der bor der, så det var bare at afhente dem, IKEA skal man tjekke lagerstatus på, inden man tager afsted, præcis som herhjemme.

MrJay MrJay sagde:
Det er bare at regne på det... Vi havde lejet en mindre lastbil og tog færgen derover, total omkostning ca. 10.000 kr inkl. billetter og kahyt for to personer. Ja, vi fik fin profit - kun ovnen, som vi købte, kostede nærmere 30.000 kr hos Elgiganten, betalte 14.000 kr i Polen
Oj hvad var det for et komfur, der kan koste så meget mindre, hvordan gør man med garantier?

MrJay
M Magdalenapalm sagde:
Oj hvad var det for en komfur, der kan koste så meget mindre, hvordan gør man med garantier?
Bosch 8-serien, præcist modelnummer har jeg ikke foran mig dog. 6-måneds garanti ved gråimport, mente deres svenske kundeservice, personligt mistænker jeg, de har 1-års europæisk garanti. Jeg følte mig ret lutret, ifølge erfaring enten så virker komfuret som det skal i mange år eller også er der noget galt med det, som man opdager direkte ved installation.

Nogen der kan hjælpe med at sammenligne, fx komplet køkken og badeværelse, behøver ikke være Ikea..

Desværre er Nynäshamn-linjen den dyreste at rejse med, Karlskrona tager mine bekendte trods 30-40 ekstra mil

Et tip, hvis man aldrig har været i Polen, er nok at tage en almindelig bil dertil og tage en lille ferietur for at blive bekendt med butikkerne og tjekke udvalget, for derefter at tage dertil og handle.

Nu er det ret længe siden, jeg var der, men dengang talte maksimalt 50% af personalet engelsk, så det var ret trættende, sikkert bedre nu

Så fint er det ikke, at man kører 2gange med bil, så hellere ferie med trailer! Ellers bliver det øl...

Vil tjekke om nogen skulle have brug for byggematerialet fra Polen gulv vinduer døre badeværelsesmøbler belysning fliser lim maling ...
Arrangerer transport mulighed for overnatning i Polen
Ved spørgsmål mail Tomaszn178@gmail.com

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.