24,918 læst ·
22 svar
25k læst
22 svar
Købe byggematerialer i Polen?
Side 1 af 2
Vi skal bygge et hus og købe en stamme fra en velkendt leverandør. Vi er dog nødt til at holde omkostningerne nede, så vi overvejer at tage til Polen for at købe visse ting, fx fliser/fog.
Er der nogen her, der for nylig har været dernede, og kan anbefale, hvor man skal tage hen? Hvilke butikker man skal besøge samt har tips til transport?
Vi vil gerne have det leveret til Stockholm.
Hvad er billigt dernede, og hvad anbefales at købe? Vi har jo brug for stort set alt til huset.
TAK!
Er der nogen her, der for nylig har været dernede, og kan anbefale, hvor man skal tage hen? Hvilke butikker man skal besøge samt har tips til transport?
Vi vil gerne have det leveret til Stockholm.
Hvad er billigt dernede, og hvad anbefales at købe? Vi har jo brug for stort set alt til huset.
TAK!
http://www.vadkostarbilly.se
Her kan man indtaste hele indkøbslister fra Ikea og se, hvad det koster i forskellige lande. Lavede en test for nogle år siden på vores køkken, men prisforskellen var ikke så stor, at det var besværet værd. Jeg mener, at gevinsten næsten forsvandt i færgebilletter og brændstof.
Her kan man indtaste hele indkøbslister fra Ikea og se, hvad det koster i forskellige lande. Lavede en test for nogle år siden på vores køkken, men prisforskellen var ikke så stor, at det var besværet værd. Jeg mener, at gevinsten næsten forsvandt i færgebilletter og brændstof.
Smidigt, det skal jeg veekoigwn teste. Tak
Overvejer dog mest på kakel/klinker, hvor tager man hen?
QUOTE="Surly, post: 3221184, member: 152965"]http://www.vadkostarbilly.se
Her kan man lægge ind hele indkøbslister fra Ikea og tjekke hvad det koster i forskellige lande. Gjorde en test for et år siden på vores køkken, men prisforskellen var ikke så stor, at det var værd besværet. Har for mig, at fortjenesten næsten forsvandt i færgebilletter og brændstof.[/QUOTE]
Overvejer dog mest på kakel/klinker, hvor tager man hen?
QUOTE="Surly, post: 3221184, member: 152965"]http://www.vadkostarbilly.se
Her kan man lægge ind hele indkøbslister fra Ikea og tjekke hvad det koster i forskellige lande. Gjorde en test for et år siden på vores køkken, men prisforskellen var ikke så stor, at det var værd besværet. Har for mig, at fortjenesten næsten forsvandt i færgebilletter og brændstof.[/QUOTE]
Har for nylig sammenlignet dette, og især køkkenstammerne og hjørneskabene er billigere.H huggan sagde:
Derimod var Ikeas hvidevarer de samme priser som dem jeg sammenlignede.
Jeg gik ind på Ikea Polens hjemmeside og søgte blot på artikelnumrene, som jeg tog fra den svenske side.
Kom vel frem til, at hvis vi ser bort fra hvidevarer og kun tager selve køkkenet, så sparede man i sidste ende cirka 15 %, men så er der jo rejseomkostninger med mere og arbejdet... men man kan jo se det som en miniferie.
Det endte med, at jeg ikke syntes, det var det værd.
kakel og klinker findes bl.a. hos Castorama og Leroy Merlin. Så er der selvfølgelig en masse lokale butikker, som ikke er kæder på samme måde, så må man gøre det på den gammeldags måde: køre rundt og sammenligne.
Jeg overvejede at købe byggematerialer fra Polen, inkl. Ikea-køkken, før jeg begyndte på min renovering. Men det endte med, at jeg gjorde det hele mere lidt efter lidt og købte fra lokale butikker. Men hvis man ved på forhånd, hvad man skal have, kan man spare en del. Lige præcis Castorama og Leroy Merlin er blevet anbefalet til mig af en polsk bekendt.
Jeg overvejede at købe byggematerialer fra Polen, inkl. Ikea-køkken, før jeg begyndte på min renovering. Men det endte med, at jeg gjorde det hele mere lidt efter lidt og købte fra lokale butikker. Men hvis man ved på forhånd, hvad man skal have, kan man spare en del. Lige præcis Castorama og Leroy Merlin er blevet anbefalet til mig af en polsk bekendt.
Købte køkkenet til vores lejlighed i IKEA i Polen, hvidevarerne inkl. kogeplade på Media Markt og Euro samt fliser og panel på Obi. Alle disse butikker ligger inden for en 200m radius fra hinanden i Gdansk, Obi ligger på halvvejen mellem havnen og butikkerne, hvilket var rart.
Jeg sparede ca. 50.000 kr på at handle der, fliser, fugemasse m.m. ligger på cirka en tredjedel af prisen her og udvalget er meget bedre i Polen.
Hvidevarerne betalte jeg for på forhånd via en ven, der bor der, så det var bare at hente dem, IKEA skal man tjekke lagersaldoen på inden man tager afsted, præcis som herhjemme.
Jeg sparede ca. 50.000 kr på at handle der, fliser, fugemasse m.m. ligger på cirka en tredjedel af prisen her og udvalget er meget bedre i Polen.
Hvidevarerne betalte jeg for på forhånd via en ven, der bor der, så det var bare at hente dem, IKEA skal man tjekke lagersaldoen på inden man tager afsted, præcis som herhjemme.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 indlæg
50’ lyder utroligt meget! Vi skal bygge en komplementbostad på grunden, skulle have komplet køkken, komplet badeværelse, gulv..
Er det værd at tage af sted? Broafgifter og brændstof, samt at det bliver mange kasser øl på vej hjem
Er det værd at tage af sted? Broafgifter og brændstof, samt at det bliver mange kasser øl på vej hjem
Det er bare at regne på det... Vi havde lejet en mindre lastbil og tog færgen derover, totalomkostning ca. 10.000kr inkl. billetter og kahyt for to personer. Ja, vi fik fin profit - bare ovnen, som vi købte, kostede næsten 30.000kr på Elgiganten, betalte 14.000kr i Polen.H Husqvarna220Ac sagde:
Heij83
Løsbygger
· Västra Götaland
· 1 037 indlæg
Heij83
Løsbygger
- Västra Götaland
- 1,037 indlæg
Skal du køre over Øresundsbroen for at komme til Polen, så bliver brændstoffet nok meget dyrt.H Husqvarna220Ac sagde:
Der er 4 færgeruter mellem Sverige og Polen, hvilket giver dig 72 overfarter om ugen at vælge imellem. Stena Line betjener 1 rute, Karlskrona til Gdynia sejler 3 gange dagligt. TT Line betjener 1 rute, Trelleborg til Swinemynde sejler 9 gange om ugen. Polferries betjener 2 ruter, Ystad til Swinemynde sejler 3 gange per dag & Nynäshamn til Gdansk ca. 7 gange om ugen. Unity Line betjener 1 rute, Ystad til Swinemynde sejler 14 gange om ugen.
Medlem
· Blekinge
· 12 220 indlæg
Bro til Polen?
Jeg tror det nemmeste er at tage færgen i Karlskrona.
Jeg tror det nemmeste er at tage færgen i Karlskrona.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 indlæg
Naturligvis skal man tage broen til Polen, men færge var smart! Bor klart afsides fra Polen, men at tage færgen fra Nynäshamn var virkelig praktisk, undrer hvad denne koster? Og undrer om det er værd rejsen, Ikea køkken med hvidevarer, samt gulv, og komplet badeværelse...bliver en ordentlig trailer.
Senest redigeret:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 indlæg
Hvornår var dette? Føltes som en dyr ovn, lidt bøvlet at sammenligne synes jeg..MrJay sagde:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 indlæg
Svært at sammenligne, samt man skulle have haft en ordentlig trailer...