Hvordan går man bedst til værks, når man skal sætte knudebrædderne (145*170) op? Sømmer man dem først sammen på jorden og monterer dem derefter på væggen? Eller er det bedre at montere en bræt ad gangen?

Jeg vil gerne have, at det bliver jævnt og pænt i hjørnerne. Det bedste ville måske være at skrue dem sammen og derefter spartle/fuge skruerne.

Kom gerne med tips.

Jeg plejer at bygge mine på jorden og derefter hænge dem på plads. Det bliver unægteligt lettere at montere sådan, og ja, jeg skruer dem sammen.

Hej!
Har skruet og limet mine knuder 28X145 sammen med rustfri torx og polyuretanlim (skumlim). Sidder som klippen og du slipper for kedelige glipper når træet tørrer (det slår sig heller ikke). Vær omhyggelig når du skal lime. Skru delene sammen først uden lim men træk ikke skruen helt i. Tag derefter det hele fra hinanden og lad skruerne stikke ud et par millimeter på limsiden. På med limet og skru helt sammen. Fordelen er, at alle skruer finder deres huller og delene glider ikke på det glatte lim. Brug gerne tvinger.
Hvis du skal fase "yderhjørnet" på knuden med håndoverfræseren, så tænk på skruernes placering!! :rolleyes:
Mvh/ Pelle

Okay, tak for tipsene. Jeg mistænkte, at det bliver lettere at montere dem liggende på jorden. Så, at jeg havde skrevet 145*170.. lidt forkert. Det er jo 145 *120 (28 mm).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.