Er der nogen, der kan forklare, hvorfor mit nylagte gulv knirker? Overfladen nedenunder er jævn, og jeg har brugt både tarkofoam og dampspærre. Jeg har derefter sømmet fodpanelerne helt kant i kant med gulvet uden nogen som helst mellemrum. Ved ikke hvorfor det knirker. Håber nogen kan hjælpe mig.

er det spånen eller selve gulvet? og er det et trægulv eller laminatgulv? knirrefrit, knarrfrit overalt før du lagde gulvet? helt sikker?

zsimpey sagde:
er det spånet eller selve gulvet? og er det et trægulv eller laminatgulv? knirkefrit, knagfrit overalt før du lagde gulvet? helt sikker?
Det er lagt på betongulv, træ klikgulv. Det er kun i kanterne det knirker. Hvis man fjerner listen, ser det ikke ud til at knirke.

selvfølgelig. derfor dampspærre. gik glip af det. så det er kun mod væggene det knirker? både endevæg og langsiden? hvis det er endevæg, så har du måske ikke slået det ordentligt sammen, og det har ikke låst sig helt, og derfor ikke er helt på plads og derfor knirker. ellers har jeg ikke så mange flere idéer desværre.

Hvad har du for afstand mellem gulv og væg (formoder at det er et flydende gulv)?

Jeg har typ 2 cm

oj hvad skal du have for fodlister så?

Vi har fundet ud af, hvad det var. På siden af listen, som sættes mod gulvet, var der løbet lidt maling ned, så det var det, der gnavede og larmede. Bare fjern listerne og slib malingen væk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.