Mener du, at knirken ophører, når du skruer en lodret pind på den måde?

Er det trin massivt træ? De fleste ældre trapper med trapperand af noget ædelt træ og linoleumsgulv på trinfladen plejer vel at have en kerne af noget blødere fyrretræ eller lignende, som flekser ordentligt ved belastning. Undersøges bedst ved at måle nedbøjning gennem lån af passende tungt familiemedlem og lineal (afstand til trin nedenunder med og uden belastning).

Det er sikkert fyrretrins med en egetræsliste i forkanten.

J justusandersson sagde:
Mener du, at knirken stopper, når du skruer en lodret pind fast på den måde?
Det stoppede et stykke tid, begyndte at knirke igen om morgenen. og det måde kun inspændt.

M myrstack sagde:
Er det trinnet massivt træ? De fleste ældre trapper med trappetrin af noget ædeltræ og linoleumsmåtte på plantrin plejer vel at have en kerne af noget blødere fyr eller lignende som flekser ordentligt ved belastning. Undersøges bedst gennem at måle nedbøjning gennem lån af passende tungt familiemedlem og lineal (afstand til trin under med og uden belastning)
Vi kan antage at trinnet svigter for meget. Hvilke løsningsmuligheder har vi? Min søn kan gå uden problem men når store far på 80kg kommer så skal det knirke.

Jeg er i samme situation med min trappe, så jeg ville ønske, at jeg kendte den ultimative løsning. Har indtil nu reduceret knirken med en skrue-limet regel nedenunder, som stiver konstruktionen op. Har prøvet at skrue nogle trin fast nedefra og skråt ud i vangstykket, men jeg har stadig lidt knirk tilbage. Mere skrue eller andet reducerer det sikkert en smule, men jeg tror, at grundproblemet må komme fra fleksible trin kombineret med, hvordan trinets fastgørelse er lavet.

I dit tilfælde ville jeg nok prøve at erstatte listen nedenunder med noget skrue-limet opad, som stiver trinet op og se, hvad det giver for resultat.

Plantrin består nok af noget sammenføjet materiale. Måske er det en limning, der er sluppet. At udrede dette og eventuelt udskifte plantrin er en omfattende historie. Helst skal man så tage hele trappen fra hinanden. Derfor kan det være værd at prøve det, som @myrstack foreslår, at skrue-lime en regel på højkant under plantrin. Det bør række med 35x70 mm træ.

Limning af alle slags, anbefales ikke af førende trappeproducenter!

• Synes
Fredric L
  • Laddar…
Fucking pisstrappe. Hvad koster det at udskifte skidtet, 20 papp?

Har prøvet at skrue i underkanten af trinnet, dog 45x15 typ. Gjorde ingen forskel, men det kan have været mig, der er uduelig til at skrue også. Synes alligevel, at den sad ret hårdt bagefter. Den sad med skruer i begge vangstykket og 2 stk. under trinnet. Måske skal de kun sidde i trinnet, hvis vangskruen drillede lidt.

Kan man hyre en ekspert, eller er det denne vej, man skal vandre? Dvs. hjemmemekanik eller udskifte trinene.

Sidste chance:: Spray 5:56 på alle fuger, hvor du har mistanke om, at knirkelyd kommer fra.

Desværre hjælper det kun kortvarigt.

Immobil Immobil sagde:
Desværre hjælper det kun kortvarigt.
Det var letfærdigt afvist synes jeg, taler du nu af egen erfaring eller gætter du? Jeg synes, at TS skal prøve og se.

Spaljén er godt skruet i vangstykket, så forsøg at løsne skruerne der, så du kan folde spaljén til siden, for der bagved er der sandsynligvis en eller to skruer, der går gennem vangstykket og ind i trappetrinet, stram skruerne så meget som muligt. På den anden side, som vender mod væggen, kan du ikke få fat i skruerne uden at tage trappen ned. Hvis du borer fire eller fem 10 mm huller i vinklen mellem trinnet og vangstykket og slår limede træpløkker ind, kan det også gøres på den anden side, så tror jeg, trappen bliver stille.

K Kurtivan sagde:
Det var letvint afvist synes jeg, taler du nu af egen erfaring eller gætter du? Jeg synes, at TS skal prøve og se.
Jeg har i over ti år konstrueret og solgt trapper.

• Synes
  • Elsker
murak og 2 andre
  • Laddar…
Immobil Immobil sagde:
Jeg har i mere end ti år konstrueret og solgt trapper.
klart du vil han skal købe en ny :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.