Hej,
Jeg har for nylig stillet det samme spørgsmål under "gulvafdelingen", men tænkte, at der måske er nogen her, der har erfaring med nedenstående.
Vi skal inden for de nærmeste uger rive en indervæg ned for at gøre vores entré større til senere montering af en trappe til overetagen.
Nu har vi et lille dilemma:
I dag har vi diagonalt lagt klinker i entréen med el-gulvvarme under (ligger i fixet).
Når vi nu får en større entré, vil vi selvfølgelig have klinker i hele entréen og af samme slags
Kan man, og i så fald hvordan, få op de klinkerplader, der er "knækkede", så man kan lave en pæn fortsættelse uden at beskadige el-gulvvarmegulvet?
Hvis man nu ikke skal/kan fortsætte med det nuværende gulv, hvordan tager man et lagt klinkergulv inklusive fix med gulvvarmeslanger op?
Jeg har for nylig stillet det samme spørgsmål under "gulvafdelingen", men tænkte, at der måske er nogen her, der har erfaring med nedenstående.
Vi skal inden for de nærmeste uger rive en indervæg ned for at gøre vores entré større til senere montering af en trappe til overetagen.
Nu har vi et lille dilemma:
I dag har vi diagonalt lagt klinker i entréen med el-gulvvarme under (ligger i fixet).
Når vi nu får en større entré, vil vi selvfølgelig have klinker i hele entréen og af samme slags
Kan man, og i så fald hvordan, få op de klinkerplader, der er "knækkede", så man kan lave en pæn fortsættelse uden at beskadige el-gulvvarmegulvet?
Hvis man nu ikke skal/kan fortsætte med det nuværende gulv, hvordan tager man et lagt klinkergulv inklusive fix med gulvvarmeslanger op?
Mange knækkede fliser der skal væk?
Og er de store?
Det kan være muligt at slå dem væk med en stemmejern.
Problemet er at du kan få en lille højdeforskel
fordi den gamle fix ikke kan fjernes for
gulv varme slangen.
For at være sikker på ikke at skade slangen kan man måle
den inden du fjerner nogle fliser.
Og så igen efter at fliserne er revet.
Mvh Putte
Og er de store?
Det kan være muligt at slå dem væk med en stemmejern.
Problemet er at du kan få en lille højdeforskel
fordi den gamle fix ikke kan fjernes for
gulv varme slangen.
For at være sikker på ikke at skade slangen kan man måle
den inden du fjerner nogle fliser.
Og så igen efter at fliserne er revet.
Mvh Putte
Det drejer sig om ~25 fliser, og de er 20x20cm store.ByggPutte sagde:
Det er jo lidt trist at bruge relativt meget arbejde på at fjerne fliserne for så at indse, at el-sløjfen er gået i stykker.
Hvis man fjerner hele den nuværende klinkeoverflade, er der så en rationel og god måde at fjerne det på inklusive fix med gulvsløjfe?
Spånplade eller beton under?
Lille fliseklipper maskine Hilti104 tror
jeg den hedder den tager ikke så
hårdt som en større maskine.
Bliver der fix tilbage findes der beton fræser hvis
det ikke er let at fjerne med større stemmejern.
Mvh Putte
Lille fliseklipper maskine Hilti104 tror
jeg den hedder den tager ikke så
hårdt som en større maskine.
Bliver der fix tilbage findes der beton fræser hvis
det ikke er let at fjerne med større stemmejern.
Mvh Putte
Vi har Siporex under så det er lidt blødere end almindelig beton.ByggPutte sagde:
Hilti-maskinen ser jo ikke ud til at være helt dum at bruge til dette arbejde.
Jeg må nok se, hvor let man kan fjerne en brækket flise uden at beskadige slangen under.
Går det galt, må jeg vel forsøge at leje en Hilti-maskine.
Klik her for at svare