Medlem
· västerbotten
· 273 indlæg
I vores elvbyhus flytter jeg al vaskerelateret udstyr ud til en tilbygget forbindelse, og nuværende vaskerum vil fremover indeholde varmekedel + garderobeskabe, så der vil ikke længere være noget vask og fugtrelateret.
Jeg vil sætte klinker direkte på nuværende vådrumsmåtte, jeg har læst, at klæberen ødelægger plasten, men det spiller altså ingen rolle i dette tilfælde. Eller kan man måske lime klinker! for at bevare tætningslaget (hvis varmekedlen skulle begynde at lække?)
Behøver man at ruge vådrumsmåtten op, eller kan man anvende primer for at øge vedhæftningen, som jeg mistænker kan blive et problem?
Under ligger der 22 mm gulvspån.
/benny
Jeg vil sætte klinker direkte på nuværende vådrumsmåtte, jeg har læst, at klæberen ødelægger plasten, men det spiller altså ingen rolle i dette tilfælde. Eller kan man måske lime klinker! for at bevare tætningslaget (hvis varmekedlen skulle begynde at lække?)
Behøver man at ruge vådrumsmåtten op, eller kan man anvende primer for at øge vedhæftningen, som jeg mistænker kan blive et problem?
Under ligger der 22 mm gulvspån.
/benny
Burde det ikke være et problem, at du risikerer at få dårlig bøjningsstivhed med revnede fuger/fliser som følge? Et plastgulv protesterer jo ikke så meget, hvis der er lidt svaj i gulvet. Antager at Jon_h kommer med besked. 
Hvis spånet ligger på 600 c/c, er gulvet ikke bøjestift nok. Ligger det på 300 c/c, er bøjestivheden okay. Men så er der stadig problemet med vedhæftningen. Det kan fungere, men der er ingen garantier. For at maksimere sandsynligheden for, at det fungerer, ville jeg have ruget op og vasket måtten grundigt, og derefter anvendt et klæbemiddel med meget lim i. Tjek med en producent af sådanne produkter, de ved det bedre end jeg.
Medlem
· västerbotten
· 273 indlæg
Rev hvad ?, tæppet eller gulvet for at forstærke med reglar ?
/benny
/benny
Klik her for at svare