Hej!
Jeg overvejer at tage den nemme vej og lægge nye klinker oven på de eksisterende klinker i vaskerummet nede i kælderen. Da det er en kælder, er det vigtigt, at pladen kan "ånde" gennem fugerne. Hvis jeg lægger nye klinker, vil det så ånde gennem fugerne på de nederste klinker og derefter gennem fugemassen og ud gennem fugerne på de øverste klinker, eller risikerer jeg at lukke det for meget til?
Det blev måske lidt indviklet, men jeg håber, I forstår, hvad jeg mener.
 
BirgitS
Det lyder som en forhøjet risiko for, at gulvet ikke kan ånde tilstrækkeligt senere, men om det vil være nok eller ej afhænger af, hvor meget jordfugt der er.
 
BirgitS BirgitS sagde:
Det lyder som en forhøjet risiko for, at gulvet ikke kan ånde tilstrækkeligt derefter, men om det vil være nok eller ej, afhænger af, hvor meget jordfugt der er.
Hvor meget jordfugt jeg har, ved jeg ikke, jeg har ikke noget, der direkte indikerer, at det skulle være specielt fugtigt, men det er jo trods alt en uisoleret plade. Ved du, hvad der kan blive et problem, hvis jeg alligevel lægger klinker på klinkeren? Jeg synes, at eventuel fugt burde finde vej op alligevel, men måske tænker jeg forkert?
 
Sittställning
Den glaserede overflade er mere tæt. Jeg vil sige afhængigt af hvilken type fliser du har og skal have. Størrelse, fugebredde osv.

Tape plastikfolie over 1m2, så mærker du hvor meget fugt du eventuelt har.
 
  • Synes
X3mbadger og 2 andre
  • Laddar…
Sittställning Forlowt sagde:
Den glaserede overflade er mere tæt. Jeg ville sige det afhænger af hvilken klinker du har og skal have. Størrelse, fugebredde osv.

Tap over plastikfolie på 1m2 så vil du bemærke hvor meget fugt du eventuelt har
Men hvad er det, der kan gå galt, hvis gulvet ikke kan ånde tilstrækkeligt, hvad vil der ske? Jeg har pudsede vægge, så der burde fugten vel søge hen, eller kan jeg forvente noget andet fænomen?
 
Sittställning
E Ebbe Eriksson sagde:
Men hvad er det, der kan gå galt, hvis ikke gulvet får ånde tilstrækkeligt, hvad vil der ske? Jeg har pudsede vægge, så så burde fugten vel søge dertil, eller kan jeg forvente mig noget andet fænomen?
Bobblende maling på væggene kunne jeg forestille mig.

Jeg har fået indtrykket af, at det bedste er at lade gulvet ånde så godt som muligt. Så afhænger alt af, hvor meget fugtvandring man har. Alle huse er unikke.
 
  • Synes
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Sittställning Forlowt sagde:
Boblede farve på væggene ville jeg tænke mig.
Også at pudsen slipper.
 
  • Synes
Sittställning
  • Laddar…
Sittställning
Ja præcis, det er bedre vandringen er i beton gulvet helt enkelt.
 
Okay, tak så meget for svarene!
 
  • Elsker
Sittställning
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.