Hej!
Jeg overvejer at tage den nemme vej og lægge nye klinker oven på de eksisterende klinker i vaskerummet nede i kælderen. Da det er en kælder, er det vigtigt, at pladen kan "ånde" gennem fugerne. Hvis jeg lægger nye klinker, vil det så ånde gennem fugerne på de nederste klinker og derefter gennem fugemassen og ud gennem fugerne på de øverste klinker, eller risikerer jeg at lukke det for meget til?
Det blev måske lidt indviklet, men jeg håber, I forstår, hvad jeg mener.
Jeg overvejer at tage den nemme vej og lægge nye klinker oven på de eksisterende klinker i vaskerummet nede i kælderen. Da det er en kælder, er det vigtigt, at pladen kan "ånde" gennem fugerne. Hvis jeg lægger nye klinker, vil det så ånde gennem fugerne på de nederste klinker og derefter gennem fugemassen og ud gennem fugerne på de øverste klinker, eller risikerer jeg at lukke det for meget til?
Det blev måske lidt indviklet, men jeg håber, I forstår, hvad jeg mener.
Hvor meget jordfugt jeg har, ved jeg ikke, jeg har ikke noget, der direkte indikerer, at det skulle være specielt fugtigt, men det er jo trods alt en uisoleret plade. Ved du, hvad der kan blive et problem, hvis jeg alligevel lægger klinker på klinkeren? Jeg synes, at eventuel fugt burde finde vej op alligevel, men måske tænker jeg forkert?BirgitS sagde:
Men hvad er det, der kan gå galt, hvis gulvet ikke kan ånde tilstrækkeligt, hvad vil der ske? Jeg har pudsede vægge, så der burde fugten vel søge hen, eller kan jeg forvente noget andet fænomen?Forlowt sagde:
Bobblende maling på væggene kunne jeg forestille mig.E Ebbe Eriksson sagde:
Jeg har fået indtrykket af, at det bedste er at lade gulvet ånde så godt som muligt. Så afhænger alt af, hvor meget fugtvandring man har. Alle huse er unikke.
Okay, tak så meget for svarene!
Klik her for at svare