Jeg har brug for lidt information om, hvordan man går frem, når man skal lægge klinker på vandbåren gulvvarme. Det er betonbjælkelag, der gælder med lægter samt aluflex-rør, som kommer til at sno sig i fræste spånplader......men hvad så derefter?
Er det gips, der gælder derefter?
Enkelt eller dobbelt?
....og derefter over dette?
Hjælp!
Er det gips, der gælder derefter?
Enkelt eller dobbelt?
....og derefter over dette?
Hjælp!
Hej ! Jeg undrer om du ikke er lidt forkert på den. Bruger du Rooths system? Tjek deres hjemmeside. Jeg tror du skal lime 24 mm frigge på betonen. Friggoliten har limede alu plader. Klinkerne lægges direkte på pladerne. Du skal bruge producentens fix. Dette system er super godt.
På betonen har vi gulvbjælker + planker (som vi derefter skal fjerne for at lægge disse fræsede spånplader på uden at hæve gulvniveauet).
Jeg undrer mig bare over, hvad man skal have efter varmeslangerne....er det gulvgips samt flydespartel eller hvad?
Jeg undrer mig bare over, hvad man skal have efter varmeslangerne....er det gulvgips samt flydespartel eller hvad?
Nu står der jo ikke hvor du skal have dine klinker, men antager at det er en gang eller noget i den retning... i min gang har jeg lagt gulvgips på slangen (som ligger i plader, som ligger på glespanel...) så har jeg bare lagt mine klinker på gulvgipsen. primede først og derefter fix og sten... så gjorde jeg, både ser og fungerer kanon...Macke-74 sagde:
Kan styrka kilden med fix og kakel direkte på slingan hvis det er Rooths system. På den anden side blev der lagt kalksten (omtrent 20 tyk) ovenpå, og det gik hvordan godt som helst, kan ikke forestille mig at det skulle være nogen forskel. Vigtigt dog at bruge deres egne fix skulle jeg tro.
Klik her for at svare