Ja det kan gå, men det vil blive bedre med fix. Risikoen for at pladen går i stykker ved punktbelastning er betydeligt større, hvis du har limet den fast, da du ikke får fuld dækning bag pladen. Du skal jo alligevel blande et deciliter fuge, så det er ikke så besværligt at blande lidt fix også.....

• Synes
Toro2
  • Laddar…
Havde det været kakler, ville jeg have sagt kør.

Men da det gælder klinker, ville jeg nok have været forsigtig. Jeg ville ifølge ovenstående skribent holde mig til fix for at fortsætte med at have en homogen overflade under. Ligeledes for at få højden rigtig.

Men det betyder ikke, at det ikke fungerer med sættelim.

Hvis der er opstigende fugt, kan det være, at det ikke holder i længden.

Måske er der nogen, der allerede har gjort dette, som kan udtale sig.

• Synes
Toro2
  • Laddar…
Blev nødt til at blive fixet til sidst, gik glat. Det mest besværlige var at få løsnet pladen uden at beskadige dem ved siden af :)

• Synes
Dr Benz
  • Laddar…
T Toro2 sagde:
Det måtte til sidst blive fix, det gik glat. Det mest besværlige var at få pladen løs uden at ødelægge dem ved siden af :)
Ja, det kan være lidt tricky. Jeg har netop gjort det på et par plader, en 30x60 og en 30x30. Jeg brugte multitoolen med diamantklinge for at fræse fugerne væk, og derefter brækjernet for at få pladen op. Derefter multitoolen igen for at fjerne gammelt fix ned til ren overflade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.