berne88 sagde:
Hmm de her virker sværere/kranglere end hvad jeg havde forventet mig:(

Får så op gulvet og kigger hvordan det ser ud, og lægger ind billeder her så det bliver rigtigt.
renoveringer bliver altid kranglere end hvad man først troede :D

noone70 sagde:
renoveringar bliver altid mere komplicerede end man først troede :D

Hehe Nej ikke alt maleri er let :) så er jeg ikke så gammel, så det kommer vel med årene

mmm, de kommer med årene,,, og bitterheden ;)

noone70 sagde:
mmm, de kommer med åren,,, och bitterheten ;)

Hm jeg er jo kun 23 endnu, så de kommer sikkert. Er nok blandt dem yngre som har købt hus troligt viss:)

Skal man sætte en sarg rundt om? Eller er det nok at lægge fuge i kanterne, da jeg ikke tror det bliver pænt med en sarg rundt om. Eller andre forslag?

Skal jeg have gips? Eller er spånpladen nok?

Det er nok med spånplade.

Har et lille problem tror jeg.

Der er en trappe i hallen, tør man bryde op gulvet? En ven troede, at trappen hvilede på gulvet?

Men det føles som om, at den skal være skruet i ydervæggen, så der burde ikke ske noget.

Kan jeg tjekke det på en eller anden måde?

Det jeg kan gøre er at dreje et par skruer under trappen så ved jeg, at det sidder i en væg. Også tænkt at have en stemp under just in case

Tankar?

Trappen hviler sandsynligvis delvist på gulvet. Det med at det er nok med spånplade, du kan ikke lægge klinker direkte på spånplade (normalt set). Jeg tror, at der findes en form for lim, som kan anvendes på træmaterialer, men også med specialfuge. Alt skal være elastisk. Tror, at det er meget usædvanligt, at det anvendes (og der er nok en grund til det).

Angående kant eller fuge rundt om. Du kan lægge en blød fuge mellem klinker og trægulv, dvs. silikone. Det kan købes fra samme produktserie som den almindelige klinkefuge, så farven er den samme.

hempularen sagde:
Trappen hviler sandsynligvis delvist på gulvet. Det der med at det er nok med spånplade, du kan ikke sætte klinker direkte på spånplade (normalt set). Jeg tror, at der findes en form for lim, som kan bruges på træmateriale, men da også med specialfuge. Alt må være elastisk. Tror, at det er meget usædvanligt, at det bruges (og da findes der en grund).

Angående sarg eller fuge rundt om. Du kan lægge en blød fuge mellem klinker og trægulv, dvs. silikone. Det findes at købe fra samme produktserie som den almindelige klinkerfuge, så farven bliver den samme.
Nej, det bliver ikke klinker direkte på spånet, men skal flydespartle og så på med klinker.

Nogen mere info om trappen?

Nu er gulvet oprevet, regler ligger i, så nu er det isolering, spånplade skal på i dag, og begynde at fræse i den. Flytningen bliver i morgen.

Et spørgsmål bare når jeg skal prime spånpladen, kan man have slangen i da? Og prime på den med?

har nu kommet ud for noget trist, i hallen hvor de skal lægge klinker, har ikke det mest optimale sted for at måle ting, en trappemod et element, så da jeg endelig savede spånpladen i den rette længde...kunne den ikke komme ind. så jeg var nødt til at save en større bit af.

så nu er der ca. 3-5 cm hvor der ikke er spån, og det er lige under trappen, næste skridt er at flydespartle.. men hvordan skal jeg gøre der?

fik et tip om at hælde i driver med silikon/latexfuge eller bruge fugeskum.

så vær venlig, hvad skal jeg gøre?

Hvor vi boede før, lagde jeg klinker i entréen, direkte på spånpladerne. Tilsatte noget pulver i fliseklæberen og fugen for lidt elasticitet og gik derefter bare i gang. Virkede perfekt. Ikke en eneste revne i de 5-6 år, vi boede der efterfølgende. Havde dog ingen gulvvarme. Areal ca. 1x1,5m.

Hvis regelværket er cc60 med 90x190 reglar, hvilken dimension skal man have på kortlingerne, og hvor tæt bør de sidde?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.