Hej!
Jeg skal flytte til en ny bolig inden for nær fremtid, som har parket i entréen. Jeg kunne tænke mig at lægge et område med laminat/klinker til våde sko, barnevogn you name it.
Jeg har aldrig lagt gulv før, men er ret handy.
Så hvordan går jeg frem spontant?
Er det nok at lægge dæmpapir og gulv direkte ovenpå parketten for derefter at udligne højdeforskellen med aluminiumslisten? Eller er jeg helt ude at cykle, man river måske parketten op?
tak på forhånd
Jeg skal flytte til en ny bolig inden for nær fremtid, som har parket i entréen. Jeg kunne tænke mig at lægge et område med laminat/klinker til våde sko, barnevogn you name it.
Jeg har aldrig lagt gulv før, men er ret handy.
Så hvordan går jeg frem spontant?
Er det nok at lægge dæmpapir og gulv direkte ovenpå parketten for derefter at udligne højdeforskellen med aluminiumslisten? Eller er jeg helt ude at cykle, man river måske parketten op?
tak på forhånd
Du skal helt sikkert fjerne parketten først. Løsne forsigtigt soklerne, så du kan genbruge dem, og fjern gulvet. En multicutter som Fein og en dyksav eller håndklinge kan være nyttige ved eventuel savning. Gulvfoam skal du bruge, hvis du lægger laminat, men det ligger nok allerede. Glem ikke tilstrækkelig bevægelsesfuge under listen mellem parket og hallbeklædning. Skal du have klinker, kan du blot køre fix direkte ud på betongulvet (som jeg formoder er under parketten).
PS. Et alternativ er jo selvfølgelig at købe en flot entrémåtte, som tåler lidt vand. Der findes et væld af både farver og kvaliteter. Kan også være et alternativ som midlertidig løsning.
Held og lykke.//
PS. Et alternativ er jo selvfølgelig at købe en flot entrémåtte, som tåler lidt vand. Der findes et væld af både farver og kvaliteter. Kan også være et alternativ som midlertidig løsning.
Held og lykke.//
Renovatør
· Stockholm
· 20 241 indlæg
Vi lykkedes med at få vores helt flush
https://www.byggahus.se/forum/threa...-20-talslaegenhet.229497/page-65#post-2278532
https://www.byggahus.se/forum/threa...-20-talslaegenhet.229497/page-65#post-2278532
Renovatør
· Stockholm
· 20 241 indlæg
Det kommer lidt an på, hvor tykt parketten er. Hvis det er ægte massivt, så plejer det at være ret tykt, og der er der masser af plads at arbejde med. Bare tage det op og flyde op og lægge klinker. Hvis det er laminat, kan det være et ret tyndt gulv.H Herrman5 sagde:
Klik her for at svare


