Jeg har to klinkerfliser i gangen, som man kan høre er lidt løse, og det lyder som om der er et hulrum under. Jeg ville gerne fikse dette og så, at der findes en lim, der hedder "fix a floor", hvor man simpelthen borer hul i fugen og derefter sprøjter limet ind, så det trænger ind i hulrummet:
https://www.youtube.com/watch?v=tDApbyBZVFI
Nogen der ved, hvor man kan købe dette i Sverige eller noget lignende? Jeg kiggede på ebay, men de sælgende sender kun inden for England =/
https://www.youtube.com/watch?v=tDApbyBZVFI
Nogen der ved, hvor man kan købe dette i Sverige eller noget lignende? Jeg kiggede på ebay, men de sælgende sender kun inden for England =/
Senest redigeret:
Det er vel ligegyldigt, hvilken slags lim det er? Tag hvad som helst, der flyder ud nogenlunde let.
Det svære er nok at få limmet til at finde vej ind i hulrummet. Der kan jo være fix rundt om hele tomrummet.
Det svære er nok at få limmet til at finde vej ind i hulrummet. Der kan jo være fix rundt om hele tomrummet.
Senest redigeret:
OM pladerne nu er lidt løse, så er det vel bedre at fjerne dem helt og starte forfra derfra!?
At forsøge at fylde et eventuelt tomrum under pladerne virker som overkurs i forhold til problemet.
Tror ikke det er nemmere på nogen måde, fjerner du som sagt pladerne i stedet, kan du måske også finde ud af, hvorfor de er løse/bomme.
At forsøge at fylde et eventuelt tomrum under pladerne virker som overkurs i forhold til problemet.
Tror ikke det er nemmere på nogen måde, fjerner du som sagt pladerne i stedet, kan du måske også finde ud af, hvorfor de er løse/bomme.
Det er vel snarere overkurs at tage hele flisen op end at bore et hul i fugen og fylde på? Specielt hvis man ikke har nye klinkerfliser at erstatte med, hvis man skulle komme til at sprække flisen, hvilket der er stor chance for, at man gør.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Hvis man bare "hører" at de er løse, så har fixet oftest været for tørt og ikke hæftet på flisen (dannet for meget skind). Men fliserne kan sidde ordentligt fast alligevel. Hvis man vil prøve at løfte dem, skal man begynde med at fjerne fugen helt (forsigtigt uden at skade fliserne). Og derefter løfte flisen. Men jeg ville ikke gøre det, hvis jeg ikke havde reservefliser...
Og har man det, kan man bare slå flisen, der er "løs", i stykker.
Og har man det, kan man bare slå flisen, der er "løs", i stykker.
Senest redigeret:
Derfor skrev jeg HVIS fliserne er løse......så er det bedre at tage dem op.Rolle85 sagde:
At lykkes med at fylde et evt tomrum under fliserne er ikke så enkelt som det lyder, som nogen ovenfor skrev, så kræves det at
der ikke fx ligger fix rundt om flisen, og at hulrummet er i midten.
Så kan du bore hvor mange huller du vil, til ingen nytte....du får aldrig ind noget i tomrummet....
Hvis man ved, hvordan det normalt ser ud under en klinkerflise, så forstår man problematikken.
Og du ser heller ikke ud til at få fat på mirakelmidlet.....