Hej!

Jeg skal installere en fedtstensovn mod en betonvæg i kælderen. Beton betragtes så vidt jeg ved ikke som brændbart, så ovnen vil komme til at stå ca. 5 cm fra væggen. (Den har en lille sokkel, der stikker ud bagtil)
Jeg havde tænkt mig at sætte en slags klinker på væggen bagved og på gulvet under ovnen, helst noget der ligner skifer.

Tror I, at det vil kunne holde til varmevekslingerne? Er der noget særligt, man skal tænke på ved flisebelægningen?

/Elin

Hej!
Hvorfor ikke sætte tælstensplader både foran og på væggen?
Det gjorde vi og er helt tilfredse.

Bliver flot mod jeres tælstensovn!

Hilsener

Jan

skulle jeg gerne have, men har troet, at det er for dyrt uden at have tjekket prisen.

Hvad koster det? Hvor kan man købe det? Findes det måske i Polen? (skal tage dertil på søndag...)

Hej igen!

Vi købte en Nunnauuni. Fik et tilbud som inkluderede alt, men jeg tror fliserne i fedtsten til gulv og væg kostede ca. 3.000. Altså ikke så store penge i sammenhængen og med tanke på, at de nok kommer til at ligge så længe jeg lever....og lidt til må man tro!

I princippet så tror jeg, man kan sige, at sætte dem er omtrent som at lægge klinker eller sætte kakler. Kort sagt at anbefale!

Held og lykke!

Jan

Har selv täljstensspis...ville aldrig lægge täljsten på gulvet. Täljsten er så blødt, at det ikke tåler noget som helst. Der bliver endda mærker af at, som vi har gjort, lægge askeskraberen på spiselkransen i täljsten...så nu er vi stoppet med det.

Enig. Täljsten er meget skrøbelig. På væggen derimod kan det være pænt. Ville alligevel foretrække mørk skifer i kontrast til täljstenskaminen.

Glem ikke at tjekke med skorstensfejeren, om det er OK med afstanden til væggen. Hvis du har træregel i betonvæggen, kan det blive problemer ved inspektionen.
/CC

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.