Har trægulv i hallen. Var først inde på at lade det blive, men jeg vil have trægulv i alle andre rum, så jeg vil bryde lidt, og desuden en lidt mere tydelig overflade. Spørgsmålet er, er det nok at slibe gulvet, eller skal der også gulvgips på?

Jeg havde spånplade, lagde en til (22 + 22 mm). Har haft klinker i 10 år nu. Det holder stadig, men det var store fliser 35 x 35 cm.
Hvis du ikke vil lægge på så tykt, så anbefaler jeg glasfiberarmeret gips, findes i tynde dimensioner.

Gips er helt nødvendigt. Du bør også tjekke, om du har 60 eller 30 cm mellem gulvbjælkerne under trægulvet.
Er det 30, er ét lag gips nok...ellers er det tid til at skrue og lime et lag gips mere på. 13 mm gulvgips er det, der gælder.

Har du et meget tykt (+30mm) overgulv, er det måske stift nok til, at ét lag gips er nok. Det vigtige er, at gulvet er stift, så fixet ikke slipper, og klinkerne løsner, og/eller at fugemassen revner.

Tak for alle svar!

ellers kan du prime gulvet 3 gange, armere med "hønsetråd" og derefter flydespartle direkte på...

gjort det i køkken og gang i et hus bygget i 45...

fungerede fremragende... får en jævn og perfekt overflade at lægge klinker på...

edit
fiberarmeret flydespartel that is...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.