Hej

800mm lyder ret meget, der er sikkert nogen, der kan regne på nedbøjningen. Ikke mig dog.
Jeg ville have lagt en række med betonfliser over serviceledningen.
(eller det ville jeg ikke have gjort eller bygget træterrasse, som dækker den, hvis jeg skulle have brug for at komme til den. Kedeligt at rive træterrassen op også. Tænk over om du skal have træterrasse der)

• Synes
JF.
  • Laddar…
Skal du have plinter da? Rent lægmandssprog lyder alting meget groft og overdimensioneret. Jeg har et omtrent lige stor stykke, og det ligger på plader og er lavet af ret spinkelt træværk, hvis man sammenligner med standarder. bare billig tynd terrassebrædder også. Jeg oplever ingen mærkeligheder med den. Hvad gør det, hvis det svajer et par millimeter?

• Synes
JF.
  • Laddar…
S Stefan1972 sagde:
Behøver du virkelig plinter? Rent lekmannsmæssigt lyder det hele meget groft og overdimensioneret. Jeg har et omtrent lige så stort stykke, og det ligger på plader og er lavet af ret spinkelt træ, hvis man sammenligner med normerne. Bare billig tynd terrassebrædder også. Jeg oplever ingen problemer med det. Hvad gør det, hvis det svajer en millimeter eller sådan?
Havde gerne undgået plinter, men jorden er i forskellige niveauer, deraf plinterne. Har lavet en enkel lille skitse fra siden.

• En simpel sideskitse af et konstruktionselement med varierende niveauer, tegnet med blå og grønne linjer på linjeret papir.
Skruede stolper på velvalgte steder og så plader i bunden burde vel fungere? Så har man jo noget at skrue i, hvis man vil beklæde undersiden med brædder også.....

• Synes
JF.
  • Laddar…
S Stefan1972 sagde:
Skrue stolper på velvalgte steder og så plader i bunden må vel fungere? Så har man jo noget at skrue i, hvis man vil beklæde nedenunder også.....
Betonplader længst til venstre med støtter tror jeg også bliver godt. Er i hvert fald den nemmeste måde.

Min altan er en kombination af pæle og fliser

• Synes
JF.
  • Laddar…
Darling McFluff Darling McFluff sagde:
Min altan er en kombination af plinter og plader
Tilfreds med resultatet?

MultiMan
Jeg har ekstremt frostskud og bevægelser i jorden, så den dag jeg bygger terrasse, skal enten hele den side af grunden have udskiftet materialet, eller også skal der udelukkende anvendes dybe stolper, ellers vil terrassen brydes i stykker af jordens bevægelser.

Så sørg for at tjekke dette, inden du beslutter dig for, hvilken metode du vil anvende.

• Synes
JF.
  • Laddar…
J JF. sagde:
Tilfreds med resultatet?
Absolut, mod huset sidder den mod grunden. Yderst med plint og i midten på plader.

Man orker jo ikke at grave hvor meget som helst :D

• Synes
kimtommy og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.