Kan denne åbning have såkaldt asbestpap? I selve ventilationsgangen ses ingen eternitkanal så vidt jeg kan se, eller?

• En åben ventilationsluge med gul baggrund og en hånd, muligvis undersøges for asbest. Ventilationsgangen ses uden synlige eternitkanaler.
M MalinStr sagde:
Kan denne luge have s k asbestpapp? I selve ventilationsgangen ses ingen eternitkanal så vidt jeg kan se, eller?

• Åbent elektrisk kabinet med ledninger og støv. En lyskilde lyser direkte ind i kabinettet, og en kæde hænger fra døren.
Svar nej, bank på den så får du en metallisk lyd, det plejer at være af støbegods.

• Synes
MalinStr
  • Laddar…
Staffans2000
Præcis. Som du selv ser, findes der ingen asbest der. Ældre varianter af samme ventil var isolerede med en asbestplade på indersiden. Normalt er den for længst væk pga. at pladen med tidens tand slides væk.

Staffans

BigR
Jeg har denne i garagens udsugning. Gemmer den i aktiv tjeneste som kulturminde. Det er svært at få fat i rigtig asbestpap nu om dage ;)
Gammel metalldel fra garagets fraluft, muligvis med asbestpapp; bevaret som kulturarv. Del af et ventilationssystem med rusten fjeder.

• Synes
MalinStr og 3 andre
  • Laddar…
Jeg har nogle i drift med papp på........sidder vel i kælderen til fyrrummet tror jeg.

Staffans2000 Staffans2000 sagde:
Præcis. Som du selv ser, er der ingen asbest der. Ældre varianter af samme ventil var isoleret med en asbestplade på indersiden. Normalt er den for længst væk på grund af, at pladen med tidens tand slides væk.

Staffans
Denne er fra 60'erne, så det kunne have været der.

Staffans2000
M MalinStr sagde:
Denne er fra 60'erne så det havde kunnet findes der.
Sikkert. Men med tidens tand har isoleringspladen, spredes for vinden.

Staffans

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.