Jeg skal sætte en vældig masse meter med træhegn rundt om grunden.
Da jeg satte hegn rundt om terrassen, skruede jeg som sædvanligt hver eneste spile fast, men nu overvejer jeg at skaffe mig en rigtig klammerpistol og skyde spilene fast med typisk 38-40mm klammer i stedet for.
Tror I, det vil fungere?
Først tænkte jeg på at bruge min lille dykkertpistol, men så vil spilene jo sikkert vride sig løs, så snart de begynder at tørre. Det kan de vel næppe gøre, hvis jeg bruger klammer - eller hvad?
Da jeg satte hegn rundt om terrassen, skruede jeg som sædvanligt hver eneste spile fast, men nu overvejer jeg at skaffe mig en rigtig klammerpistol og skyde spilene fast med typisk 38-40mm klammer i stedet for.
Tror I, det vil fungere?
Først tænkte jeg på at bruge min lille dykkertpistol, men så vil spilene jo sikkert vride sig løs, så snart de begynder at tørre. Det kan de vel næppe gøre, hvis jeg bruger klammer - eller hvad?
Jeg ville nok have brugt en 18 gauge finish sømpistol med ~50mm søm. Eller en "rigtig" sømpistol med 50mm's søm.
Klammer kan måske fungere, men har ingen erfaring med den type montering med klammer.
Ved dog, at sømpistol fungerer fint.
Klammer kan måske fungere, men har ingen erfaring med den type montering med klammer.
Ved dog, at sømpistol fungerer fint.
Har du testet selv med sømpistol.?? Det er jo lidt svært desværre at prøve selv, eftersom det er først når træet tørrer og vil vride sig, at fastgørelsen sættes på en ordentlig prøve
Jeg har jo både en Finishpro18 og en Framepro601 (Senco begge)..
Men det føles jo som om lamellerne (22x95) kunne vride sig løs fra de tynde dykkersøm, hvis jeg bruger dykkersømpistolen..
Skulle være den store pistol da - med 2"-søm..
Men jeg tror alligevel på min idé med galvaniserede klammer
Ikke pokker kan lamellerne vride sig løs fra dobbelte klammer oppe og nede..
Jeg har jo både en Finishpro18 og en Framepro601 (Senco begge)..
Men det føles jo som om lamellerne (22x95) kunne vride sig løs fra de tynde dykkersøm, hvis jeg bruger dykkersømpistolen..
Skulle være den store pistol da - med 2"-søm..
Men jeg tror alligevel på min idé med galvaniserede klammer
Ikke pokker kan lamellerne vride sig løs fra dobbelte klammer oppe og nede..
Klik her for at svare