Hej!

Bygger et ekstra rum, og døren vil være i vinkel. Sidder nu og funderer over, hvordan man bedst løser den sprække, der opstår mellem reglerne, når den vinkler. Antager, at jeg skal have noget derinde for at kunne skrue OSB/gips fast i? På billedet har jeg bare sat to passestykker af OSB for at illustrere, hvordan det ser ud. Tænker på at bruge en kantliste på gipsets yderhjørne senere, men må nok løse denne "hulrum" først. 45x45 kvartsliste passer ikke. Taknemmelig for tips.

• To træregler med en åbning imellem, støttet af OSB-plader, der viser en skrå vinkel, i forbindelse med bygning af et værelse.
R
Hvilke mål er der på hullet ?

Ikke den flotteste tegning, men her kommer målene.

• Håndtegnet skitse af trapezformet objekt med mål: to sider på 70, en top på 50, og to nederste vinkler på 28.
R
Det jeg mest tænkte på var, om der kunne være en form for hylder der, måske af glas og spot i taget, som lyser lige ned. Ellers må du sætte 3 kantlister, som sidder lidt skævt, men med lange skruer går det at få det til at hænge sammen, samt have en hjørneliste, som spartles ind.

Det enkleste ville nok have været at du kilesavede en af reglarne inden du monterede.

Jeg har samme problem som dig, jeg har en plan for, hvordan jeg skal løse det hele, men har ikke fået fingeren ud endnu. I mit tilfælde kan jeg tage en 45x95 og save til samme form som du har i bordrundsaven. Alternativet er at tage udgangspunkt i en større regel og gøre det samme, enten selv eller på et snedkeri.

Kan man ikke flytte disse reglar lidt da?

Bør man ikke save gulvet løs forresten? Så det kan bevæge sig.

Hej,

Tak for tipsene! Ville bare sige, at jeg løste det på en ret enkel måde, og det blev rigtig godt. Jeg satte en trekantsregel 45x45/2 længst inde og skruede fast. Derefter skruede jeg en 22x45 i den og skar den så skråt fra den ene side jævn med reglen med tigersaven, går nok lige så godt med fukssvans. Afsluttede lidt med høvlen. Det tog sammenlagt en time på begge sider af døren. Har sat OSBn nu, og det blev lige i skabet synes jeg.

/Rickard

• Trækonstruktion med fastskruet liste i hjørne af rum, set nedefra.
  • Synes
Lilak og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.