Hej!

Jeg skal fastgøre en bærelist til terrassen i huset, og skruen, som blev anbefalet af byggemarkedet, får ikke fat i min husvæg af leca. Så jeg tænkte, at jeg ville fastgøre varmegalvaniserede gevindstænger og trække bærelisten fast med dem i stedet.

Hvad tror I fungerer bedst til leca, kemisk anker eller ankermasse?

Tips til dimension på gevindstængerne ville også være værdsat. Terrassen (indglasset og isoleret) skal være 42kvm (10x4.2).

Huset er fra 1967, hvis det har nogen betydning.

/Linus
 
Kemankre, dimension nogen mm mindre end det hul du har boret, ved ikke hvilken skrue du fik anbefalet
men fischer fur-t er en skrue med plug, der fæstner i det meste inkl. betonhulsten.
 
Okay, tak! Hvor grov en gevindstang kan der være brug for?

Skruen, de anbefalede, var fra Västsvensk Byggskruv AB. Man skulle ikke have plug til den, 50% af dem jeg skruede ind i væggen sad rigtig godt, men resten drejede bare rundt.
 
Facadeplug?
 
limpan78 sagde:
Ok, tak! Hvor grov gevindstang kan det være nødvendigt?

Skruen de anbefalede var fra Västsvensk Byggskruv AB. Man skulle ikke have rawlplug til den, 50% af dem jeg satte i væggen sad rigtig godt, men resten drejede bare rundt.
Hvor stort hul har du efter de skruer, du har sat i? Brug et bor af samme diameter, blæs rent og kemanker, derefter gevindstang. Tricket er at trække bærelinjen mod facaden med maksimal friktion mod facade, stangen bærer ingen vægt, så vær grundig med at de øvrige skruer virkelig trækker.
 
Tak!

I dag har jeg købt M8 gevindstang og ankerlim, de havde ikke kemiske ankre for M8 men ifølge byggemarkedet var det lige så godt?

Nu skal der bygges :).
 
  • Synes
Tosse
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.