Alt er bedre på Östermalm, desværre findes der ingen brädgård her :/

Lyder som I har fået fat i almindelig 2t4 (45*95). Nok til at 2t4 er guds gave til os forskallingssnedkere 😜 så er det aldrig nedtørret eller holder kvaliteten til at lave karme af. Ring til et mindre snedkeri, så fikser de bøffen.

Når jeg bygger karm, køber jeg høvlet fyrretræ fx 22x95 og 22x45 og limer dem sammen. Med disse to dimensioner får jeg et karmstykke, der er 44mm tykt, 95 mm dybt og en fals på 50mm. Det bliver lige og pænt, og der er ikke brug for fræsere eller specialværktøjer.

I værste fald kan det jo nemt laves selv af finhøvlet 22x45 træ.

Bliver så satans meget findamm af at fræse så meget træ dog så vil gerne slippe det.

Holms træ i Kungens Kurva sælger karmemner i limtræ. Bruger dem hele tiden. Fungerer godt.
mvh Findus

• Synes
AndersMalmgren og 1 anden
  • Laddar…
AndersMalmgren sagde:
Bliver så satans meget findam af at fræse så meget træ dog så vil gerne slippe det
Hvad er det du skal fræse? Lime to stykker træ sammen....klart!

Man må jo fræse afrunding hvis det skal passe i stilen men klart det er jo ikke så meget materiale som at fræse hele falsdybden, tak for alle tips skal kigge på dette i dag

Det ville være en drøm at finde "færdige" karmstykker på metervare, og så kunne man selv fræse det sidste, hvis man vil have nogen almuefræsning, vinkelfræsning eller lignende. Det største "problem" er jo falsfræsningen med kun en overhåndsfræser. Man har næsten brug for et fræsebord og helst en større spindel, der kan klare større fræsejern...

findus42 sagde:
Holms træ i Kungens Kurva sælger karmemner i limtræ. Bruger dem hele tiden. Fungerer godt.
mvh Findus
Du har ingen kontaktperson der? Ringede og det var kun store bestillinger på typ 2000 meter osv

Lige nu føles @verktygsgurun metode bedst, for med den løsning kan man finjustere falsdybden, og man behøver ikke fræse store mængder materiale væk, hvilket skaber støv.

• Synes
verktygsgurun
  • Laddar…
AndersMalmgren sagde:
Lige nu føles @verktygsgurun metode bedst, for med den løsning kan man finjustere falsdybden og man behøver ikke at fræse bort så store mængder materiale, hvilket skaber støv
Hej. Link gerne :)

planhøvlet fyr? Kan du købe mange steder, jeg har købt planhøvlet eg til tærskel og det var rigtig lige, så det går nok at få fat i planhøvlet fyr også som er lige og ikke vrider sig.

AndersMalmgren sagde:
planhøvlet furu? Kan du købe mange steder, jeg har købt planhøvlet eg til tærskel, og det var rigtig lige, så det går nok at finde planhøvlet furu også som er lige og ikke slår sig
Jo, men så mener du, at man limer/skruer to stykker sammen?

Ja lige præcis, samt fræser afrunding så det bliver jo lidt arbejde, men tror faktisk det er lettere end at forsøge at rette skævt karmvirke

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.