Renovatør
· Stockholm
· 20 363 indlæg
Hej, det tager sådan jævla tid med karmene, fordi vi skal rette det skæve karmvirke, vi har købt. Hvor kan man få fat i karmvirke af limtræ, der er helt lige? Ville spare masser af tid ved fremstillingen af karmene.
det ville jeg også gerne vide..
Renovatør
· Stockholm
· 20 363 indlæg
Som altid rimeligt travlt, forhåndsplanlægning har man jo ikke tid til 
Syg at skidtet de sælger ikke går at bruge fornuftigt
Syg at skidtet de sælger ikke går at bruge fornuftigt
Renovatør
· Stockholm
· 20 363 indlæg
Tager gerne så mange tips det går btw 
Renovatør
· Stockholm
· 20 363 indlæg
45x95 men det ville gå med 50x95 også fx, der er ret godt med plads i døråbningerne i væggene
edit: Dørbladene er fra 20'erne og alle forskellige så jeg må nok sala for falsedybden
edit: Dørbladene er fra 20'erne og alle forskellige så jeg må nok sala for falsedybden
Senest redigeret:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 026 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6,026 indlæg
Hvor/hvad har I købt?
Spontant ville jeg sige at gå til et snedkeri og bestil høvlet og false efter dine mål.
Det tager ikke så lang tid at indstille fræseren og fræse falsen. Så kan du jo kappe og sådan noget selv, hvis du vil.
Hvis det ikke er bredere end 95 mm plejer jeg ikke at lime sammen og hvis vi plejer at lave karmene 43 mm tykke så det går an at høvle 50 mm træ. Skal det være tykkere bliver det jo limet.
Alternativet er at lime to tyndere stykker sammen, hvoraf den ene er tyndere, så det bliver en fals.
Spontant ville jeg sige at gå til et snedkeri og bestil høvlet og false efter dine mål.
Det tager ikke så lang tid at indstille fræseren og fræse falsen. Så kan du jo kappe og sådan noget selv, hvis du vil.
Hvis det ikke er bredere end 95 mm plejer jeg ikke at lime sammen og hvis vi plejer at lave karmene 43 mm tykke så det går an at høvle 50 mm træ. Skal det være tykkere bliver det jo limet.
Alternativet er at lime to tyndere stykker sammen, hvoraf den ene er tyndere, så det bliver en fals.
Renovatør
· Stockholm
· 20 363 indlæg
Det er min far, der er chief over snedkerarbejdet, skal spørge ham og vende tilbage.
Renovatør
· Stockholm
· 20 363 indlæg
Södermalmstræ er det købt på, fra et hykleri i Märsta
Renovatør
· Stockholm
· 20 363 indlæg
Høvleri