Hej, det tager sådan jævla tid med karmene, fordi vi skal rette det skæve karmvirke, vi har købt. Hvor kan man få fat i karmvirke af limtræ, der er helt lige? Ville spare masser af tid ved fremstillingen af karmene.

det ville jeg også gerne vide..

Tjek med primpanel.se. De har karmtræ af fingerskarvet finfuru. De ligger ikke i Stockholm, men jeg ved ikke, hvor travlt du har.

• Synes
AndersMalmgren
  • Laddar…
Som altid rimeligt travlt, forhåndsplanlægning har man jo ikke tid til :D
Syg at skidtet de sælger ikke går at bruge fornuftigt

Tager gerne så mange tips det går btw :D

S
Dimension?

45x95 men det ville gå med 50x95 også fx, der er ret godt med plads i døråbningerne i væggene

edit: Dørbladene er fra 20'erne og alle forskellige så jeg må nok sala for falsedybden

Senest redigeret:
S
Hvor/hvad har I købt?
Spontant ville jeg sige at gå til et snedkeri og bestil høvlet og false efter dine mål.
Det tager ikke så lang tid at indstille fræseren og fræse falsen. Så kan du jo kappe og sådan noget selv, hvis du vil.
Hvis det ikke er bredere end 95 mm plejer jeg ikke at lime sammen og hvis vi plejer at lave karmene 43 mm tykke så det går an at høvle 50 mm træ. Skal det være tykkere bliver det jo limet.
Alternativet er at lime to tyndere stykker sammen, hvoraf den ene er tyndere, så det bliver en fals.

• Synes
cecar33
  • Laddar…
S
Jeg kan give tips på to steder, hvis du vil have hjælp. I Åkersberga.

Hvilket træ har du købt?

Det er min far, der er chief over snedkerarbejdet, skal spørge ham og vende tilbage.

Södermalmstræ er det købt på, fra et hykleri i Märsta

Høvleri :)

S
Dæleme hykleri... :)
Sikkert ikke møbeltørt træ eller lageret for koldt/fugtigt på bræddegården.

Du skulle have købt træet på Östermalmsträ. Man kan jo høre på navnet, at Södermalmsträ ikke er til at stole på. :)

• Synes
sinuslinus og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.