Hej,
Jeg har bemærket, at når man sætter en karmskrue i hullerne i dørkarmen, er karmskuens sidste metalstykke lidt for bredt og langt til at passe ind i hullet. Er det meningen, at man skal bruge andre skruer? Jeg bruger en 90 mm karmskrue, men skruen støder mod metallet, man kan se i hullet, og vil ikke gå dybere.
Billede af hul i karmen:
Dør: http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra
Jeg har bemærket, at når man sætter en karmskrue i hullerne i dørkarmen, er karmskuens sidste metalstykke lidt for bredt og langt til at passe ind i hullet. Er det meningen, at man skal bruge andre skruer? Jeg bruger en 90 mm karmskrue, men skruen støder mod metallet, man kan se i hullet, og vil ikke gå dybere.
Billede af hul i karmen:

Dør: http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra
Senest redigeret:
Husejer
· Västernorrland
· 2 532 indlæg
Normalt er det ikke gennemboret. Skal gøres med 14mm bor før karmeskruen skrues i dvs hullet skal være 14 mm igennem hele larmen
Ja, hvordan ved jeg, hvilken tykkelse og længde jeg har brug for på skruerne til karmhylsorna?
Forresten, hedder skruerne noget særligt? Har søgt lidt rundt på nettet nu, men finder kun TEMA, som kalder dem "forankringsskruv for karmhylsa" og så Jula, som sælger, ellers ingen, vil jo helst købe mine på Bauhaus eller lignende, som er tæt på.
Tak for billedet
Forresten, hedder skruerne noget særligt? Har søgt lidt rundt på nettet nu, men finder kun TEMA, som kalder dem "forankringsskruv for karmhylsa" og så Jula, som sælger, ellers ingen, vil jo helst købe mine på Bauhaus eller lignende, som er tæt på.
Tak for billedet
Senest redigeret:
Jeg købte mine hos min lokale XL-byg.headmaster200 sagde:Jaha, hvordan ved jeg, hvilken tykkelse og længde jeg har brug for på skruerne til karmhylsorna?
Forresten, hedder skruerne noget specielt? Har søgt rundt lidt nu på nettet men finder kun TEMA, der benævner dem "forankringsskrue for karmhylsa" og så Jula, der sælger, ellers ingen, vil jo helst købe mine på bauhaus eller lignende, som er tæt på.
Tak for billedet![]()
Men alle større byggemarkeder bør have disse
Jeg tror, at essve har disse i deres sortiment.
Ahh jeg ser, tester med den nærmeste byggemarkedet da.
Det er 7,5 x 60 mm man skal have som standard for træregel som jeg har forstået det?
Det er 7,5 x 60 mm man skal have som standard for træregel som jeg har forstået det?
Jeg har døre fra samme producent i mit hus, man skal bore hullerne op for at det skal fungere, jeg brugte min borehammer først for det var den eneste der kunne klare det, men karmen gik ikke tilstrækkeligt langt ind alligevel.
Efter at have boret igennem dørkarmen så gik det som smurt.
Jeg husker dog ikke om vi brugte 13 eller 14mm bor, men det spiller nok mindre rolle.
Jeg brugte 90mm karmskruer også.
Med karmskruer mener jeg følgende model: http://www.beijerbygg.se/store/priv...tning/programa-karmskruv-90-oh-80st-005238616
Efter at have boret igennem dørkarmen så gik det som smurt.
Jeg husker dog ikke om vi brugte 13 eller 14mm bor, men det spiller nok mindre rolle.
Jeg brugte 90mm karmskruer også.
Med karmskruer mener jeg følgende model: http://www.beijerbygg.se/store/priv...tning/programa-karmskruv-90-oh-80st-005238616
Ville være utroligt venligt 
Hej Pumba, var det også karmhyldser på din? Forstår ikke helt hvad du mener med at bore hullerne op, hvis du havde det.
Edit: ahh jeg ser, det bliver lidt forskelligt så, antager at det var uden karmhyldser du havde da.
Hej Pumba, var det også karmhyldser på din? Forstår ikke helt hvad du mener med at bore hullerne op, hvis du havde det.
Edit: ahh jeg ser, det bliver lidt forskelligt så, antager at det var uden karmhyldser du havde da.
Senest redigeret:
Klik her for at svare

