Hej,

Jeg har bemærket, at når man sætter en karmskrue i hullerne i dørkarmen, er karmskuens sidste metalstykke lidt for bredt og langt til at passe ind i hullet. Er det meningen, at man skal bruge andre skruer? Jeg bruger en 90 mm karmskrue, men skruen støder mod metallet, man kan se i hullet, og vil ikke gå dybere.

Billede af hul i karmen: IMG012.jpg

Dør: http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra
 
Senest redigeret:
Er det gennemboret så?

Edit: Ser at du har karmhylsor. Det er specielle skruer til dem.

Skruv til karmhylser set fra siden og ovenfra, med gevind og stjerneskruetrækkerhoved.
 
Senest redigeret:
Normalt er det ikke gennemboret. Skal gøres med 14mm bor før karmeskruen skrues i dvs hullet skal være 14 mm igennem hele larmen
 
Det er formentlig som Stefan siger, at det er karmhylstre, og du behøver den rigtige skrue til det.
 
Ja, hvordan ved jeg, hvilken tykkelse og længde jeg har brug for på skruerne til karmhylsorna?

Forresten, hedder skruerne noget særligt? Har søgt lidt rundt på nettet nu, men finder kun TEMA, som kalder dem "forankringsskruv for karmhylsa" og så Jula, som sælger, ellers ingen, vil jo helst købe mine på Bauhaus eller lignende, som er tæt på.

Tak for billedet :)
 
Senest redigeret:
headmaster200 sagde:
Jaha, hvordan ved jeg, hvilken tykkelse og længde jeg har brug for på skruerne til karmhylsorna?

Forresten, hedder skruerne noget specielt? Har søgt rundt lidt nu på nettet men finder kun TEMA, der benævner dem "forankringsskrue for karmhylsa" og så Jula, der sælger, ellers ingen, vil jo helst købe mine på bauhaus eller lignende, som er tæt på.

Tak for billedet :)
Jeg købte mine hos min lokale XL-byg.
Men alle større byggemarkeder bør have disse

Jeg tror, at essve har disse i deres sortiment.
 
Ahh jeg ser, tester med den nærmeste byggemarkedet da.

Det er 7,5 x 60 mm man skal have som standard for træregel som jeg har forstået det?
 
Jeg tror, at jeg kørte med 5x60. Men kan tjekke det i morgen.
 
Jeg har døre fra samme producent i mit hus, man skal bore hullerne op for at det skal fungere, jeg brugte min borehammer først for det var den eneste der kunne klare det, men karmen gik ikke tilstrækkeligt langt ind alligevel.
Efter at have boret igennem dørkarmen så gik det som smurt.
Jeg husker dog ikke om vi brugte 13 eller 14mm bor, men det spiller nok mindre rolle.
Jeg brugte 90mm karmskruer også.
Med karmskruer mener jeg følgende model: http://www.beijerbygg.se/store/priv...tning/programa-karmskruv-90-oh-80st-005238616
 
Ville være utroligt venligt :)

Hej Pumba, var det også karmhyldser på din? Forstår ikke helt hvad du mener med at bore hullerne op, hvis du havde det.
Edit: ahh jeg ser, det bliver lidt forskelligt så, antager at det var uden karmhyldser du havde da.
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.