I døråbningen ind til køkkendelen vil jeg gerne sætte hvide trækanter for at få en tydelig opdeling. I dag er det malet rundt omkring. Jeg undrer mig om nogen forstår, hvad jeg mener.....
Problemet er, at jeg ikke kan sætte en dørkarm og derefter sætte gerigt, for gerigtet ville gøre, at køkkenskufferne, der sidder nærmest, ikke kunne åbnes. Jeg vil altså bare have glatte brædder i selve åbningen (hvor man normalt har karm og overligger, hvis man har en almindelig dør). Jeg overvejede først, om man kunne lægge en fuge mellem brættet og væggen i stedet for at skjule sprækken med gerigt, men det kan måske revne? Findes der en anden pæn løsning på mit problem?
I værste fald må jeg bare spartle og slibe rundt om hjørnerne, men jeg synes, det er svært at få det pænt! :-?
Problemet er, at jeg ikke kan sætte en dørkarm og derefter sætte gerigt, for gerigtet ville gøre, at køkkenskufferne, der sidder nærmest, ikke kunne åbnes. Jeg vil altså bare have glatte brædder i selve åbningen (hvor man normalt har karm og overligger, hvis man har en almindelig dør). Jeg overvejede først, om man kunne lægge en fuge mellem brættet og væggen i stedet for at skjule sprækken med gerigt, men det kan måske revne? Findes der en anden pæn løsning på mit problem?
I værste fald må jeg bare spartle og slibe rundt om hjørnerne, men jeg synes, det er svært at få det pænt! :-?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 indlæg
Jeg gjorde en lignende ting i vores forrige hus. Dengang lavede jeg siderne af 30mm tyk MDF, som jeg fik skåret i passende strimler (så de blev som brædder) og fik kanten fræset rund med 15mm radius. Det blev rigtig godt, vi havde dog lister på, så dit hovedproblem har jeg ingen god løsning på.
Jeg ville nok prøve at først fylde fugen med noget i stil med husfix, lægge en fugebånd over og spartle. Husfix, fordi jeg antager, at du har en ordentlig sprække, som man ofte har.
Jeg ville nok prøve at først fylde fugen med noget i stil med husfix, lægge en fugebånd over og spartle. Husfix, fordi jeg antager, at du har en ordentlig sprække, som man ofte har.
Sådan som du beskriver det går helt fint at gøre. Sæt brættene på, spartl op mod dem, skal du ikke tapetsere, så brug latexfugemasse, så revner det ikke. 
Klik her for at svare
