13,449 læst ·
13 svar
13k læst
13 svar
Kan man sammensætte stålregler, der er for korte?
Skal bygge en indervæg, hvor loftet er skrånende med cirka 3 meters højde som mest. Stålskeletterne, jeg har set på K-Rauta, er 2685mm som længst, hvad gør jeg så?
Kan man sammensætte stålskeletter på en måde, der holder godt?
Kan man sammensætte stålskeletter på en måde, der holder godt?
Der findes regler, der kan samles. BPB Gyproc - Gyproc R Regel
Om lige præcis den regel, du har kigget på, er samlbar, ved jeg ikke.
Som du kan se i tabellen, findes der andre længder. Hør med K-Rauta, om de kan tage andre længder ind.
Om lige præcis den regel, du har kigget på, er samlbar, ved jeg ikke.
Som du kan se i tabellen, findes der andre længder. Hør med K-Rauta, om de kan tage andre længder ind.
putte, jeg har (ifølge info her på siden) bygget en ramme af SK70 rundt om rummet, og i den ligger to regler vinkelret mod hinanden, hatprofilerne nederst til at skrue gips i, og ovenpå den 45-mm profiler på "højkant", så de + hatprofilernes 25 mm i alt bliver 70, og de sidder fint i skinnen.
Håber du forstod min noget rodede forklaring...
Håber du forstod min noget rodede forklaring...
ja, det var præcis det billede, jeg fik af nogen her for et par måneder siden. Men indtil videre har jeg kun sænket loftet på et lille toilet, så der behøvede jeg ikke nogle bandstål, men det var nok med SK70-rammen. I køkkenet derimod, der kommer jeg til at have brug for både bandstål og sammenspændte regler, så jeg ville lige forhøre mig lidt om, hvad der skulle komme... På toilettet har jeg ikke dobbeltgips, som det ser ud til at være på billedet, bør man have det (toilettet er så lille, så der tror jeg, det er ligegyldigt, det bliver vældig stabilt alligevel...)
edit: kan desuden tilføje, at jeg købte små smidige beslag til at sætte i krydset mellem primære- og sekundære regler, som man "klikker" i hinanden, så man slipper for at skrue dem, kostede en femmer stykket, velinvesteret...
edit: kan desuden tilføje, at jeg købte små smidige beslag til at sætte i krydset mellem primære- og sekundære regler, som man "klikker" i hinanden, så man slipper for at skrue dem, kostede en femmer stykket, velinvesteret...
Når vi skarver hatt profilerne (Sekundären)
plejer jeg at lægge dem omlått og skrue
gennem begge op i primær reglen.
Og sørge for, at skarven ikke bliver mindre end
50-60 cm.
Nogle gange kan skarven blive længere
hvis man ikke behøver at klippe stykkerne.
Hvis man har mange stykker i samme længde plejer
jeg at skære gennem hele bunken med vinkelsliber
eller med tigersav hvis man har et fint blad.
Venlig hilsen Putte
plejer jeg at lægge dem omlått og skrue
gennem begge op i primær reglen.
Og sørge for, at skarven ikke bliver mindre end
50-60 cm.
Nogle gange kan skarven blive længere
hvis man ikke behøver at klippe stykkerne.
Hvis man har mange stykker i samme længde plejer
jeg at skære gennem hele bunken med vinkelsliber
eller med tigersav hvis man har et fint blad.
Venlig hilsen Putte
Fordelen jeg bemærkede, da jeg testede clipsene, var at man kan "snappe" dem på primæren, og derefter kan man klemme sektionen lidt og få det til at passe. Jeg var først bekymret for, at man skulle køre clipsene ind fra kanten på reglarne, men det slap jeg for. Til mit køkkenloft burde det blive cirka 50 clips, á 6 kroner, man må vel overveje om det er det værd...
Klik her for at svare