Hej!
Jeg har lige installeret en ny brændeovn. Der er allerede en brændeovn i huset. Jeg ved dog intet om huse og byggeri, så derfor vil jeg høre, om der er nogen, der kan hjælpe mig her. Er det bare at begynde at rive det gamle ned? Hvad skal jeg tænke på?
Det er et etplanshus.
Taknemmelig for svar.

• Gammel murstenspejs i stuehjørne med sprækker i pudset skorsten, pyntet med lys og lanterne.
Højst sandsynligt står den løst og er bare at banke ned.

P
Det letter med tegninger for at kunne hjælpe dig.

Vi kan ikke se, om det er en murstock i væggen, eller om det, vi ser, er alt, hvad der findes.

Da vores skorsten blev revet ned, startede jeg på taget og rev skorstenen ned sten for sten til kælderen. I alt ca. 4 ton tegl og mørtel.

Råspont måtte sømmes, og taget tætnes osv. Loftet fikset, isolering og tætning på loftet ligeledes. Nye vægge rejses op og gipses.

Det tog tre personer cirka en uge (lange dage) at udføre arbejdet.

Cheesen
Emmasstuga Emmasstuga sagde:
Hej!
Jeg har lige installeret en ny brændeovn. Der er allerede en brændeovn i huset. Jeg ved dog ingenting om huse og byggeri, så derfor tænkte jeg, om der er nogen, der kan hjælpe mig her. Er det bare at begynde at rive den gamle ned? Hvad skal jeg tænke på?
Det er et etplanshus.
Taknemmelig for svar.
Eftersom du har installeret en ny brændeovn, så vil skorstensfejeren jo besigtige den... Skorstensfejeren burde kunne give dig en god indikation om, hvordan du kan gå frem for at rive den gamle ovn ned.

• Synes
Latitud79 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.