Hej, jeg har lige købt mit første hus og er i gang med at renovere lidt på førstesalen.
Jeg rev 2 indbyggede garderobeskabe ned og blev derefter usikker på, om jeg kan rive væggen bagved ned. Det ser ud til at være en række med to gange fire med en spånplade foran, som går op over gipspladerne.
Jeg vedlægger tegningen og den tekniske beskrivelse samt, hvordan det ser ud.
Der er ingen væg på etagen nedenunder, jeg mistænker, at det er en gammel skunk, som er blevet revet ned, men en del er tilbage, kan jeg rive den, eller skal jeg gipse den ind igen? Eller er jeg nødt til at bygge hele væggen op igen (blev revet for mere end 28 år siden, da den tidligere ejer ikke havde revet den)?
Taknemmelig for al hjælp, da dette virkelig ikke er mit ekspertisområde.
Jeg rev 2 indbyggede garderobeskabe ned og blev derefter usikker på, om jeg kan rive væggen bagved ned. Det ser ud til at være en række med to gange fire med en spånplade foran, som går op over gipspladerne.
Jeg vedlægger tegningen og den tekniske beskrivelse samt, hvordan det ser ud.
Der er ingen væg på etagen nedenunder, jeg mistænker, at det er en gammel skunk, som er blevet revet ned, men en del er tilbage, kan jeg rive den, eller skal jeg gipse den ind igen? Eller er jeg nødt til at bygge hele væggen op igen (blev revet for mere end 28 år siden, da den tidligere ejer ikke havde revet den)?
Taknemmelig for al hjælp, da dette virkelig ikke er mit ekspertisområde.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,105 indlæg
Det sædvanlige er nok, at de stående regler er en del af tagspærene og dermed bærende (de vægge, der ses på sektionsplanen). Pladerne, som sidder på, øger stabiliseringen af huset, så det ikke bliver så vindfølsomt.
BirgitS sagde:
Ok.L Lunkan123 sagde:Hej, jeg har lige købt mit første hus og er i gang med at renovere lidt på overetagen.
Jeg rev 2 stk. indbyggede skabe og blev så i tvivl om, jeg kan rive væggen bagved. Det ser ud til at være en række med to tomme fire med en spånplade foran, som går op over gipspladerne.
Jeg vedhæfter tegningen og den tekniske beskrivelse samt hvordan det ser ud.
Der er ingen væg på etagen nedenunder, mistænker at det er et gammelt katteloft, der er blevet revet ned, men en del er tilbage, kan jeg rive den, eller skal jeg gipse den ind igen? Eller skal jeg bygge hele væggen op igen (rev ned for mere end 28 år siden da den forrige ejer ikke havde revet den)?
Taknemmelig for al hjælp, da dette virkelig ikke er mit ekspertiseområde.
Fandt en til tegning, lægger den også op (markerede væggene i spørgsmålet).
Klik her for at svare