S
Er i fuld gang med at renovere bryggers og et badeværelse og overvejer at sætte Huntonit-loft op der. De findes i bredde 300 og 600 mm. I dag sidder der forsænket gipsloft, og hvis jeg skal skrue det op, skal jeg eventuelt lave ny regling. Kan jeg så lime loftet op med kraftlim og skrue i de regler, der findes? Eller vil loftet begynde at hænge?

L
Har kørt i en faldgrube selv og måtte justere om
Huntonit har en lille forskel i fastgørelsesbredden, passer ikke helt med gips 300 C/C, er det et lille rum kan det gå, men større så ændres målene lidt, så i sidste ende var der en forskel.
At lime er nok svært, og pladerne kan falde ned, klart lim bider, men de skal sidde i spænd et stykke tid, for limen at tørre, bliver nok ret besværligt.
Mål ind hvor reglarne kan være og mærk med en syl om det passer med disse og huntoniten,
de reglar der findes, klarer sig måske på bredden
Overvej lidt mere hvordan du kan gøre

S
Jeg tænkte montere på tværs over regel og det er reglet 400 C/C hos mig. Så burde det vel fungere da det står at 600 C/C er anbefalet i beskrivelsen? Det bliver jo flere skruer at sætte det i?

L
Tegn lidt, hvordan du tænker, 600 er bredden, du har 400, så vil samlingerne ligge i luften uden skruer.

S
Jeg har valgt 300 C/C på hultagpladet. Reglerne ligger i dag tværs over taget og ikke langs med under den nuværende gips. Jeg tænker at lægge hultagpladet så kortenden slutter på en regel. Så får jeg i alt 3 fastgørelsespunkter. Et på hver kortside og et fastgørelsespunkt midt på. Forstår du, hvad jeg mener? Og tror du, det bliver godt? :)

kan du lække ned direkte på gipset så løser det sig enkelt !

L
For at få det godt og ikke hænge, er en fastgørelse langs langsiden og kortsiderne et must, med skrueafstand ca. 20 cm og i nærheden af hjørner. Jeg opfattede, at du havde et mål på 400 mellem noget, da kommer det til at halte med fastgørelsespunkter. Men swedjeep siger, hvorfor ikke regle lidt op med præcise mål, så kan det ikke blive forkert, passende med 22X70, så er der lidt spillerum, hvis noget kommer forkert. Tænk på ikke at få et stykke tilbage, der er 5 cm, men flyt taget lidt til den ene side, så begge ender bliver ens i mønsteret i taget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.