6,219 læst ·
5 svar
6k læst
5 svar
Kan man have flamingo som isolering i loft?
Jeg skal lave om på førstesalen og har brug for at isolere. Kan man gøre det sådan, at man indefra har gips, limer 100mm isolering fast på gipsen, lægter for at få en luftspalte og derefter det eksisterende tag?
Årsagen til, at jeg vil gøre det sådan, er, at jeg på et tidspunkt gerne vil skifte taget ud, og jeg har tænkt, at det gør man udefra, men det er godt, hvis isoleringen bliver siddende. Jeg havde også tænkt at hæve taget ved at lægge en passende bjælke oven på de eksisterende bjælker og derefter isolere mellem de nye bjælker og derefter lægge nyt tag med råspont, tagpap og pladetag.
/N
Årsagen til, at jeg vil gøre det sådan, er, at jeg på et tidspunkt gerne vil skifte taget ud, og jeg har tænkt, at det gør man udefra, men det er godt, hvis isoleringen bliver siddende. Jeg havde også tænkt at hæve taget ved at lægge en passende bjælke oven på de eksisterende bjælker og derefter isolere mellem de nye bjælker og derefter lægge nyt tag med råspont, tagpap og pladetag.
/N
Det kan jo være svært at få tæt dvs du får glipper, glipper =kulde. Normalt tror jeg man "skummer" disse glipper med byggeskum men ser ikke hvordan du skulle kunne gøre det i dette tilfælde.
Bedre da at skrue fast gipsen i luftspaltslæten og skumme rundt om.
Bedre da at skrue fast gipsen i luftspaltslæten og skumme rundt om.
Det kan jeg desværre ikke svare på da jeg ikke kender husets øvrige konstruktion. Jeg har noget lignende i min kåk der sidder bare masonit(for lufstpalt på lægter) og så almindelige uldplader.
Normalt set tror jeg man undgår frigolit som isolering andet end til fundament, kælder osv. Det er lidt lumsk iom at fugten kan kondensere på overfladen i stedet for indeni som med uld.
Hvad var der der før?
Normalt set tror jeg man undgår frigolit som isolering andet end til fundament, kælder osv. Det er lidt lumsk iom at fugten kan kondensere på overfladen i stedet for indeni som med uld.
Hvad var der der før?
Klik her for at svare