Hej, vil sætte en gardinskinne op i loftet, som skal gå fra væg til væg.
Har dog svært ved at finde reglarne, da jeg får, at disse skulle ligge 900cc(?), men synes det lyder mærkeligt, og det stemmer ikke med, hvordan jeg har brug for at sætte beslagene.

Loftet er fra -72 og i blødere materiale.

Så mit spørgsmål er simpelthen, om der findes en god plug til at sætte, som gør, at pladen klarer vægten fra gardinet, hvor der ikke er reglar?

Dette skal sidde i soveværelse med dobbeltgardin, så det kan blive ret tunge gardiner.

Tak på forhånd

Almindelig plastpløk kan være tvivlsom. Måske kan det fungere med en metalexpanderpløk (molly).

"rätt tunga" er et bredt begreb.

N Nygge72 sagde:
Taget er fra -72 og i blødere materiale.
Gissningsvis er det Tretex.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Taget føles som type masonit, hvis det kan passe. Både lyder det (når man banker), samt når man trykker lidt for at mærke svajet. Ikke så stum som dagens hountonit.

Overvejer om denne kunne fungere, hvis det er en slags masonit. Skruehovedet skal være af forsænket type for at passe til skinnen derefter Plastisk allplugg kombi, hvid, 8 mm, vist mod en lys baggrund. Produktinformation og pris fra byggmax.se.

Er det masonit, skal du jo have et undertag under det. Start med at finde ud af, hvad du har, og så kan du få fat i de rigtige ting.

Stefan N Stefan N sagde:
Er det masonit, bør du have et undertag under det. Begynd med at finde ud af, hvad du har, og så kan du skaffe de rigtige ting.
Ja, men eftersom jeg ikke vil røre det nuværende tag, og informationen om, hvad der er under, er sparsom, så spørger jeg her, om nogen har idéer/tips. Ellers havde jeg ikke behøvet at spørge.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.