Hej alle,
Måske et dumt spørgsmål det her - men jeg skal lave om i entréen derhjemme, save op gulvet, fjerne isolering og reglar ned til pladen, som er uisoleret. Derefter tænkte jeg på at støbe med EPS, flydespartle med el-gulvvarme og lægge fliser.
Problemet er, at vi har to varme rør, der går langs yderkanten af vores hus, som gulvvarme, men kun langs soklen så at sige. En slags 80'er opfindelse. Så de går i entréen.
Hvad jeg forstår, er det egentlig ikke noget problem at støbe dem ind i EPS'en - men vil de tørre betonen ud/fremskynde hærdningen for hurtigt, så betonen ikke bliver god/sprækker?
Er jeg nødt til at få fat i en VVS'er for at slukke/tømme?
Måske et dumt spørgsmål det her - men jeg skal lave om i entréen derhjemme, save op gulvet, fjerne isolering og reglar ned til pladen, som er uisoleret. Derefter tænkte jeg på at støbe med EPS, flydespartle med el-gulvvarme og lægge fliser.
Problemet er, at vi har to varme rør, der går langs yderkanten af vores hus, som gulvvarme, men kun langs soklen så at sige. En slags 80'er opfindelse. Så de går i entréen.
Hvad jeg forstår, er det egentlig ikke noget problem at støbe dem ind i EPS'en - men vil de tørre betonen ud/fremskynde hærdningen for hurtigt, så betonen ikke bliver god/sprækker?
Er jeg nødt til at få fat i en VVS'er for at slukke/tømme?
Det burde jo naturligvis gå. Hvordan man sænker eller regulerer varmen er typisk mere end hvad jeg ved.
Jeg har en IVT 590, gætter på at det er noget omkring cirkulationspumpen som skal slukkes? Kan man slukke bare det som går i gulvet men ikke til hanerne?
https://vpkollen.se/uploaded/manualer/IVT/Manual_IVT590_sv_1_2.pdf
Jeg har en IVT 590, gætter på at det er noget omkring cirkulationspumpen som skal slukkes? Kan man slukke bare det som går i gulvet men ikke til hanerne?
https://vpkollen.se/uploaded/manualer/IVT/Manual_IVT590_sv_1_2.pdf
Du bor i et hus, men ved ikke hvordan man regulerer varmen? 🤔
Tag nogle billeder af installationen, så får du nok bedre svar. Med lidt held kan det være muligt at stramme kun den slange uden at slukke for varmen i hele huset.
Tag nogle billeder af installationen, så får du nok bedre svar. Med lidt held kan det være muligt at stramme kun den slange uden at slukke for varmen i hele huset.
Ja, det er ikke min stærke side det her. Må indrømme, at jeg lidt har ignoreret denne del af systemet.useless sagde:
Da disse rør hverken gør fra eller til med hensyn til varmen i huset som sådan, synes jeg. Vi har el-radiatorer og luft/luft pumper. Man kan mærke, at rørene er varme, når huset er koldt (<18-19 grader), men ellers bidrager de ikke med videre varme i sig selv. Vi varmer huset med luft/luft pumperne, dem kan jeg regulere.
Jeg ved, at naboen har slukket for og skåret disse rør. Men da elpatronen gik for et par måneder siden, og de var her for at fikse den - spurgte jeg, og de syntes ikke, vi skulle slukke for disse helt.
Ved ikke, hvilke billeder jeg skal tage, da intet af dette ses, det eneste jeg har at spille med, er varmtvandsbeholderen.
Det er en ret simpel varmepumpe uden nogle direkte indstillingsmuligheder. Men der burde sidde en rumtermostat et sted, som regulerer cirkpumpen? Ellers må man simpelthen løfte på låget og trække stikket ud til den.
Der var nogle/nogen huseproducenter, der eksperimenterede med varmeslanger i syllen for at mindske fugtvandring og forbedre klimaet i krybekælderen. Samme ting som trygghetsvakten, men fabriksmonteret og vandbåret...T TheGame sagde:
Præcis det her.useless sagde:
Men jeg forstår ikke helt, hvordan det fungerer nu, når jeg forsøger at sætte mig ind i systemet.
Klik her for at svare



