Nå, første gang som logget ind og håber jeg skriver i det rigtige forum.
Hvordan som helst, jeg overvejer om det er muligt at lægge fliser eller mosaik i køkkenvasken? Måske lyder det mærkeligt, men jeg så et billede i et indretningsmagasin for et stykke tid siden af en fin køkkenvask med fliser i. Den var sandsynligvis bygget sådan fra bunden. Men jeg har i hvert fald en helt almindelig køkkenvask i metal (eller hvad de nu består af) og vil have det til at være flot, når jeg står og kigger ned i vasken, som jeg føler jeg gør hele dagen når jeg vasker op.
Hvis det er for besværligt at få det til at slutte tæt rundt om afløbshullet, kan jeg måske gøre det på min udendørs køkkenvask i sommerhuset. Der er det ikke så vigtigt.
Alle tips og råd er meget velkomne!

Kommer nok ikke fungere noget videre og selvom det sidder, vil det være utroligt beskidt, hvis du ikke holder øje med det OFTE.

Test på udendørshanen først, hvis du nødvendigvis skal gøre det.

Nogle tips/idéer som visse indretningsdesignere kommer med, har lidt med den triste hverdag at gøre.

Men hvordan skal jeg få fliserne til at sidde fast? Bør jeg "ruffe" overfladen op først? Eller bare gå i gang og håbe på det bedste?

Ville næsten sætte penge på, at det ikke vil hæfte på pladen, i så fald ville du nok være nødt til at lave en helt ny konstruktion med andet underlag, tætningslag og hele molevitten.

Nej nu begynder det at lyde som et stort byggeprojekt og ikke en sjov hobby... Men at det skal være så svært at få det til at fæstne. Kan det virkelig være sådan? Men omvendt er det måske ikke så svært at bygge en mindre ho, der passer i køkkenvasken. Måske kan man flise på MDF-plader? Men så bliver der måske fugt under? Hvordan ville I gøre?

Tror heller aldrig at det fæster, ikke med fix i hvert fald.

Men nåvel for at lave en er nok sådanne blokke man bygger vægge af til badekar (tjek forumet for navn, de findes på de fleste byggemarkeder i hvert fald) tæl/fræs/yxa eller på en eller anden måde udhulk en vask. Tætningslag og så flise som normalt.

Tror ikke det bliver let med afløbet osv., men forsøge kan man jo.

Alternativet er jo simpelthen at tage silikon (helst ikke giftigt), lime fliserne fast, fuge med silikon og det vil nok sidde et stykke tid. Hvor frisk det EGENTLIG er under fliserne tør jeg ikke sige i nogen af tilfældene. :rolleyes:

Skulle nok sandpapiret, så limet, så fugtet og derefter malet fugerne med emaljelak på ude hun først for at se, om det fungerer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.