Lukket tagvindue med træpaneler, en tommestok viser 14 cm bredde på panelet.
Vi har lukket et ovenlysvindue og vil lukke hullet med samme type loftpanel, som bruges på resten af overetagen.
Huset er fra '72. Det ser ud til at være 14x145, der er blevet brugt, men er det muligt at finde denne profil et sted? Som alternativ ser jeg på muligheden for selv at fræse mønsteret, men jeg har kun en 8 mm overfræser og er usikker på, om jeg kan kombinere den samme profil, de perlespunsfræsere, jeg har fundet, har ikke de bløde overgange, jeg ser i denne profil.

Den sidste udvej er vel at finde et billede stort nok til at dække hullet, men det ser lidt underligt ud med et billede på et skråtag... :-/

Hvor mange løbende meter drejer det sig om da?

Det er jo muligt at få fremstillet et stål og fræset nye brædder, men det bliver jo kostbart, hvis det kun er nogle få brædder, der behøves.

Håndoverfræser fungerer, hvis du kan finde et fræsejern med en lignende profil. Du bør nok i så fald montere fræseren i et bord.

Det handler om en overflade på 80x110 cm, så det bliver et dyrt panel, hvis jeg skal fremstille en profil til dem :-)

Jeg har bygget en fræsebord, som virker godt, men problemet er at finde profiler, der fungerer...

Hvis nogen anden har det samme spørgsmål -- jeg tror, at jeg har fundet den: Den kaldes tilsyneladende Møllerstue og kan købes i Norge.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.