Hvad er forskellen på gipsmørtel og KC-mørtel?

Fotografen: Jeg bad om et tilbud, der inkluderede alt. Det skulle kort sagt være klart til prøvetryk. Tilsyneladende var muren ikke inkluderet i hans pris, selvom det var småbeløb i sammenhængen. Efter min mening tælles den ikke som "klar til prøvetryk", fordi muren manglede. Han ville desuden ikke mure bagefter... så ja, jeg kan kun bebrejde mig selv for ikke at have det skriftligt. Til mit forsvar var det mit første "tilbudsarbejde" på hytten.

Tilbuddet lå på 32tkr for installation og røgrør. Det endte på 33tkr uden mur.

Sikken j-la slingerbult...ja provtrykke går jo uden mur bagved, men ikke fyre...

D
Gipsmørtel påfører du som almindelig spartelmasse, mens kc mørtel helst skal kastes på. Men det er også muligt at spartle ud kc mørtlen med lidt dårligere vedhæftning. Ingen professionel på puds, bare undersøgte lidt forskellige pudsalternativer i efteråret, da jeg selv skulle bruge puds.

Jeg ville have gjort som følger. Dæk ovnen med plastposer og tape. Ligeledes gulvet. Derefter på med gipsmørtel (Gypsum), som du trækker ud med en almindelig bredspartel. Hvis letbetonstenene er jævne, behøver du ikke have et så tykt lag puds, typisk 5 mm. Det nemmeste er at få en grov overflade, og så tager du en stor pensel, dypper den i vand og pensler "i kryds" i den våde gipsmasse over hele overfladen. Lad det tørre, færdigt.

Tak, det var en god beskrivelse, præcis hvad jeg havde brug for. Jeg skal nok købe en til sten og prøve din teknik på.

:)

Christian

Jeg er amatør, men har pudset/slammet enorme overflader med denne teknik. Det er enkelt. Tag en lecasten eller en letbetonskive og træn som du siger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.