Jeg tænkte på at pudse denne, tror I jeg kan klare det uden at flytte ovnen? Det er i mit sommerhus.

Har aldrig pudset før kan vel være værd at nævne.. og undskyld billedet, men det var det eneste jeg kunne finde, der var brugbart af "muren" bagved. Den er lavet i letbeton. :|

/Christian

• Mand bygger kasse af træpaneler i sommerhus ved siden af kamin og letbetonvæg. Værktøj og materialer spredt på gulvet.
Hvis I ønsker, kan I gerne give nogle konkrete tips også, hvis det er muligt at pudse, altså.

/C

Nogen?

D
Tror jeg bliver for trangt specielt venstre om kaminen.

Desværre tror jeg endda, at en professionel ville finde det svært at pudse tæt bag en brændeovn med fuldgyldigt resultat. Som nybegynder har jeg valgt at pudse den tilsvarende beskyttelsesmur hos mig med gipsmørtel, let at arbejde med og kan anbefales.

Lækre vægge, by the way.

Her kan man se lidt bedre, hvor meget plads der er. Samme afstand bagud som til siden.

Stadig for stramt? Man kan sige, at jeg blev lokket ind i dette... så jeg har ikke sat mig i denne position selv. :( Helst vil jeg prøve at slå det lidt med granris, så jeg får et lidt ujævnt look som back in the days. Men sådan gør man måske ikke??

Men sådan går det, når man ikke tager imod tilbuddet på papir...

Hvis det ikke kan pudses, bliver det til at støbe plader i beton og stille dem der... :|

/Christian

Kan du ikke vikle kaminen ind i nogen form for plastik for at beskytte den mod stænk?

20 cm frit? jeg tror det virker.

S
du klarer det. prøv også med spartler. du vil løse det.

Alternativ #2 er vel at gipse ind skiden og så male med farve + korn i (strukturmiddel). Men man tør måske ikke sætte en gipsplade bag ovnen? Jeg tænker primært på papiret, selvom man maler det.

Synspunkter?

Åh, her svarer I hurtigt. Jo, men det er ca. 20cm bagved. Man når i hvert fald til alle dele uden større problemer.

Så prøver jeg at pudse :)

Så skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg pudser :)

S
spartle og derefter strukturfarve. ingen gipsplade isåfall

D
Der var jo betydeligt mere plads, end det så ud på det første billede. Det der er absolut ingen problemer med gipspuds og burde ikke engang være nogle problemer med kc-puds.

Virker som en hyggelig hytte!
Desværre kan jeg ikke give nogen råd om pudsning, er pudsanalfabet desværre.
Så, det dumme spørgsmål, hvorfor blev der ikke pudset, før ovnen kom på plads?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.