Monterede døren og karmen af og blev overrasket over, at reglerne står på den forkerte måde? det er to st 58x68 reglar, som man har spikret sammen og stillet langs i stedet for på tværs. De stående reglar går bare op til loftet og overlæggeren er en 140+30 mm monteret på siden mod de stående reglar. Oven over overlæggeren er der også isolering.
Til mit spørgsmål kan jeg flytte disse reglar ud? Vil have større åbning.
Og hvorfor stiller man reglarne langs?
Til mit spørgsmål kan jeg flytte disse reglar ud? Vil have større åbning.
Og hvorfor stiller man reglarne langs?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det er desværre svært at sige noget på grundlag af dine billeder. Tegningen er en mæglertgning som ikke er anvendelig i en sådan sammenhæng. Du må fortælle lidt mere om huset, byggeår og byggemetode. Målen på reglarna antyder, at det drejer sig om nogen form for typehus. Ikke særlig nybygget heller eftersom reglarna består af fyr.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det er svært at løse dette på afstand. Det er en lidt speciel opbygning af væggen med ret svage reglar på forskellige c/c afstande. Eftersom gulvbjælkerne ovenfor ligger på 600 mm c/c afstand, må der være en slags afveksling over døren allerede i dag. Du bør nok få en konstruktionskyndig person til at løse det på stedet. Det er sikkert muligt.
Men du kan holde med om at det er mærkeligt at reglarna står langs med huset og er sømmede til en overligger som er i luften, plus at de stående reglarna går op bare mod indendøringloftet
overliggeren burde være diktan mellem mellembjælkelagsåsarna og de stående reglarna under?
overliggeren burde være diktan mellem mellembjælkelagsåsarna og de stående reglarna under?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det er en form for byggesystem, som sikkert er ganske gennemtænkt og som optimerer materialeforbrug og holdbarhed. Helst skal man vide, hvordan det er opbygget. Det er sikkert muligt at få fat i dokumentation på nettet.
Klik her for at svare





