Monterede døren og karmen af og blev overrasket over, at reglerne står på den forkerte måde? det er to st 58x68 reglar, som man har spikret sammen og stillet langs i stedet for på tværs. De stående reglar går bare op til loftet og overlæggeren er en 140+30 mm monteret på siden mod de stående reglar. Oven over overlæggeren er der også isolering.

Til mit spørgsmål kan jeg flytte disse reglar ud? Vil have større åbning.
Og hvorfor stiller man reglarne langs?
 
  • Trækonstruktion med to oprejste reglar ved dørkarm, isolering over overligger. Spørgsmål om udvidelse af åbning og orientering af reglarne.
  • Blottlagte træreglar i en vægkonstruktion med isolering ovenpå, set fra siden.
  • Grundplan af et hus med hall, soveværelse, badeværelse, køkken og opholdsstue. Rød firkant markerer en dør mellem hall og tvættekælder.
:D
 
Det er desværre svært at sige noget på grundlag af dine billeder. Tegningen er en mæglertgning som ikke er anvendelig i en sådan sammenhæng. Du må fortælle lidt mere om huset, byggeår og byggemetode. Målen på reglarna antyder, at det drejer sig om nogen form for typehus. Ikke særlig nybygget heller eftersom reglarna består af fyr.
 
Älvsbyhus 1975, bjælke-støbepælefundament. 1,5 plans hus. Har ingen konstruktionsplaner over huset, kun information om hvad vægge og tag indeholder.
 
  • Tværsnit af et 1,5-plans hus fra 1975 med balk-plintfundament, sammen med en tabel med væg- og tagkonstruktionsmaterialer og dimensioner.
  • Planløsning for et 1,5 plans hus fra 1975, med optegnelser for stue- og loftsplan, herunder rum som stue, køkken og garage.
Det er svært at løse dette på afstand. Det er en lidt speciel opbygning af væggen med ret svage reglar på forskellige c/c afstande. Eftersom gulvbjælkerne ovenfor ligger på 600 mm c/c afstand, må der være en slags afveksling over døren allerede i dag. Du bør nok få en konstruktionskyndig person til at løse det på stedet. Det er sikkert muligt.
 
  • Synes
Niklaspe
  • Laddar…
Men du kan holde med om at det er mærkeligt at reglarna står langs med huset og er sømmede til en overligger som er i luften, plus at de stående reglarna går op bare mod indendøringloftet

overliggeren burde være diktan mellem mellembjælkelagsåsarna og de stående reglarna under?
 
Det er en form for byggesystem, som sikkert er ganske gennemtænkt og som optimerer materialeforbrug og holdbarhed. Helst skal man vide, hvordan det er opbygget. Det er sikkert muligt at få fat i dokumentation på nettet.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.