B bivven sagde:
Nu orker jeg ikke læse gennem alt der folk gætter og har sig, den nedre regel modvirker kun nedbøjning, altså hjælper til at stive op og mindske selve nedbøjning af taget, men ikke bærende funktion hvis den er fast som du skriver.
Du kan fjerne den, der er dog risiko for at taget synker nogle cm når der ligger sne/is over netop den del.
Du kan fjerne den uden at være bekymret for deformationer, denne regel bidrager ikke til andet end at hænge loftet op i.

• Synes
kulle og 1 anden
  • Laddar…
B bivven sagde:
Nu orker jeg ikke læse gennem alt, hvor folk gætter og har sig, den nedre regel modvirker kun nedbøjning, altså hjælper med at stive op og mindske selve nedbøjningen af taget, men ikke bærende funktion hvis den er fastgjort som du skriver.
Du kan fjerne den, der er dog risiko for at taget synker nogle cm, når der ligger sne/is over netop den del.
Hvordan tænker du nu? Den forstivning, som den nedre regel giver, kan højst være nogle få % om overhovedet det.
Der er nu så mange, der hævder, at den tilføjer bærende egenskaber, så jeg faktisk bliver nysgerrig.

Jeg prøver at undgå at skrive folk på næsen, men jeg er helt enig med bossespecial, at den nedre regel mangler betydning for nedbøjningen.

• Synes
kulle
  • Laddar…
Ja tror nogen anden, at den giver vertikal støtte? Det var vel alle enige om, at den ikke gjorde indtil nu ..

Hej alle! Jeg er utroligt taknemmelig for alle indlæg.
Da jeg startede, var jeg rimeligt sikker på min sag (100% kill-gissning) og afsluttede med at være helt sikker.
I dag rev jeg reglerne, der holdt indetaget, og flyttede dem op en lille smule for at vinde lofthøjde (og forlægge mere flexrør til el).

Hej. Jeg vil bare på TS vegne meddele, at taget faldt ind i nat på hele hytten, og væggene kollapsede. Computeren blev desværre begravet, ligesom finwhiskyen...

;)

• Synes
  • Haha
Bjober og 2 andre
  • Laddar…
elpaco elpaco sagde:
Hej. Jeg vil bare på TS vegne hilse, at taget styrtede ind i nat på hele hytten, og væggene faldt sammen. Computeren blev desværre begravet, ligesom finwhiskeyen ...

;)
Jeg er rørt over, at du bekymrer dig så meget om mit hus.

Det var nok stærkt krydret med ironi.

A Acer767 sagde:
Jeg er rørt over, at du bekymrer dig så meget over mit hus.
Jeg kunne ikke lade være, når vi nu så detaljeret har diskuteret dette over sider. I al velmening.

Hehe, små spørgsmål for nogen bliver fem sider foruminlæg for andre.

A Acer767 sagde:
Hehe, små spørgsmål for nogen bliver fem siders forumindlæg for andre.
Det er jo også lidt af charmen _nogle gange_. At man ender på afveje.

Snailman
Har kun læst et par sider i begyndelsen af indlægget, men det kunne være sådan, at når der er en masse sne på taget, så svajer det så meget, at underrammen ligger imod væggen, og da kunne underrammen hjælpe med at bære lasten på taget.

Men hvis den aldrig får kontakt med væggen, uanset belastning, så gør den ingen nytte.

• Synes
Daniel 109 og 1 anden
  • Laddar…
10 cm sne i dag og taget holdt. Men finwhiskyen er flyttet ud. Blev lidt byxis af @elpaco 's indlæg tidligere. :D

• Synes
Bjober
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.