Dette bliver mit første indlæg i forummet efter at have fulgt det aktivt i en længere periode (flytning fra forkert del af forum).

Min samlever og jeg er i gang med at renovere køkkenet. Som led i dette har vi tænkt os at fjerne en del af væggen, der skiller køkkenet og stuen. Efter at have kigget på tegningerne af huset, er der dog opstået et spørgsmål, som jeg håber, at forummet kan hjælpe mig med.

På det vedhæftede billede fra tegningen vises den væg, som vi har til hensigt at ændre på (rød markering for den del vi ønsker at fjerne). Væggen går op til den markerede linje med to bærende konstruktioner i hver ende af væggen. I bunden findes en 45x70-regel, som dog også skal fjernes (kun inden for den røde markering) for at muliggøre gulvlægning mellem rummene. Er der nogle potentielle problemer ved at kappe denne regel inden for markeringen, eller er det frit frem, så længe vi lader reglen være udenfor markeringen?

Taknemmelig for al den hjælp, vi kan få!

• Bygningstegning viser væg med rød markering for ønsket fjernelse ved køkkenrenovering. To bærende konstruktioner ved enderne er synlige.
Alt afhænger af, hvor stabil konstruktionen er

Normalt skal der ikke være nogle problemer.

Men...
Generelt ville jeg sige, at hvis du skal spørge, så skal du bede nogen kyndig om at se på det

Profiloversigt viser brugernavn LarEri, medlem siden september 2022, med 2 indlæg og 1 billede. Grønt ikon angiver online status.

Det var vel dit andet indlæg ;)

Appendix Appendix sagde:
[billede]

Det var vel dit andet indlæg ;)
Tak for input!

Haha, ja det stemmer teknisk set. Jeg kopierede indlægget til en mere korrekt del af forummet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.