Vi har for nylig haft håndværkere her, som har lavet en dør mellem garagen i kælderen ind til resten af huset. Det blev meget støvet, og nu bagefter er jeg begyndt at bekymre mig om, hvorvidt der kunne være asbest i væggen, som de fjernede. For mig, der ikke er kyndig på dette område, ser det ud som almindelig beton, tror jeg. Men huset er fra 60'erne, og vi har asbest i gulvlimen i et andet rum i kælderen. Kunne der være asbest blandet i betonen, eller hvis det er et andet lignende materiale? For puds og lignende, som jeg har læst, det oftere bruges i, har man vel ikke til en hel væg? Eller bekymrer jeg mig unødigt?

Ja du bekymrer dig unødigt. Det er så vidt jeg ved aldrig blevet brugt i beton. Selv i puds er det meget usædvanligt. Det er mere i og nær overfladelag, som fliseklæber, visse limtyper osv.

• Synes
SågspånPappspikEternit og 2 andre
  • Laddar…
H hempularen sagde:
Ja du bekymrer dig unødigt. Det har så vidt jeg ved aldrig været anvendt i beton. Selv i puds er det meget usædvanligt. Det er mere i og nær overflader, som flisefix, visse limtyper osv.
Okay, tak! Så går jeg ned og støvsuger møget op nu!

BirgitS
Det, der kan findes netop på garage- og fyrrumsvægge, er eternitplader udenpå betonen. Dette af brandsikkerhedshensyn. Men det bemærkes jo, hvis det er plader.

• Synes
SågspånPappspikEternit og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.